ماشین گلزنی آماده است تا ایران را به جام جهانی برساند

خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی به ستاره ایرانی در آستانه جام جهانی لقب جالبی داده و در تیتر خود نوشت: ماشین گلزن مهدی طارمی آماده است تا ایران را به جام جهانی برساند.

ماشین گلزنی آماده است تا ایران را به جام جهانی برساند

این رسانه موثق نوشت: حضور 4 ساله مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران در فوتبال پرتغال، پتانسیل انکار ناپذیر او را به یکی از قوی ترین سلاح های کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی تبدیل کرده است.

از زمانی که طارمی در جام جهانی گذشته در ترکیب تیم ملی حاضر شد و فرصت دیرهنگام مقابل پرتغال را از دست داد تا برای اولین بار ایران را به مرحله حذفی بفرستد – بوچهری 30 ساله تبدیل به ماشین گلزنی شد.

طارمی قبل از جام جهانی 2018 روسیه خود را به عنوان یکی از مطرح ترین بازیکنان ایران معرفی کرد، اما تا آن زمان برای رفتن به اروپا برای خانه نشینی فاصله زیادی داشت.

او در سال 2016 با تیم ریزه اسپور ترکیه قرارداد امضا کرد و سپس ماندن در پرسپولیس تهران را انتخاب کرد، تصمیمی که در سال 2017 زمانی که فیفا او را به دلیل نقض قرارداد جریمه کرد و محرومیت چهار ماهه از فوتبال را به همراه داشت، نتیجه معکوس داشت.

این یک شکست کوتاه برای طارمی بود که قبل از آخرین جام جهانی قراردادی 18 ماهه با الغرافه قطر امضا کرده بود اما راهی اروپا شد و در لیگ پرتغال به ریو آوه پیوست.

ماشین گلزنی آماده است تا ایران را به جام جهانی برساند

او بلافاصله روی تیم پرتغالی تاثیر گذاشت و در 30 بازی لیگ 18 گل به ثمر رساند تا به پورتو در فصل 2020 بپیوندد. از آن زمان طارمی به گذشته نگاه نکرده است.

گل های این مهاجم فصل گذشته به تیمش کمک کرد تا قهرمان لیگ پرتغال و جام حذفی شود، ضمن اینکه طارمی در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد چشمگیری داشت. او در باخت 2-1 مقابل چلسی در مرحله یک چهارم نهایی، بهترین گل فصل 2021 رقابت ها را با ضربه سر تماشایی به ثمر رساند و عملکرد او گمانه زنی ها مبنی بر قریب الوقوع بودن انتقال طارمی به لیگ برتر را ایجاد کرد.

حتی طارمی به طور مرتب با دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی ایران گل می زد و راه صعود ایران را به جام جهانی هموار می کرد.

ماشین گلزنی آماده است تا ایران را به جام جهانی برساند

انتخاب مجدد کارلوس کی روش در ماه سپتامبر به معنای پایان یافتن خطر عدم انتخاب طارمی برای قطر است.

اگر مصدومیت سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن قبل از جام جهانی برطرف نشود، طارمی می تواند به تنهایی خط حمله ایران را هدایت کند یا در بازگشت سردار آزمون با آن بازیکن شریک شود.

دیدگاهتان را بنویسید