داوری می تواند بسکتبال ایران را به جایگاه واقعی خود برساند


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893618

رئیس فیبا آسیا درباره شرایط بسکتبال ایران اظهار نظر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی، رئیس فیبا آسیا که بازی های آسیایی جوانان تهران را از نزدیک تماشا کرد، گفت: من عاشق کشور و مردم ایران هستم. ایران مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را خیلی خوب برگزار کرد و اتفاقا ما از فیبا آسیایی که در این رویداد حضور داشتیم از میزبانی کاملا راضی هستیم. هر آنچه که در هاستینگ لازم بود اتفاق بیفتد و همه چیز در هاستینگ به بهترین شکل انجام شد.

رئیس فیبا آسیا درباره کیفیت مسابقات نیز گفت: سطح مسابقات به ویژه دیدار فینال بالا بود به طوری که تا آخرین مرحله مشخص نبود کدام تیم قهرمان می شود. ثانیه ای کاش ایران در فینال حضور داشت تا هیجان تماشاگران را بیشتر حس کنیم.

وی درباره تیم ملی جوانان ایران نیز گفت: به نظر من دلیل شکست ایران در دیدار مقابل کره، تعداد گردش بازیکنان ایران بود و در موارد دیگر ایران پیش بود. ای کاش ایران در جام جهانی شرکت می کرد چون فقط لبنان توانست از کشورهای غرب آسیا سهمیه بگیرد و حق ایران بود که در جام جهانی شرکت کند. جای ایران در جام جهانی خالی است.

آل ثانی در بخشی از سخنان خود به وضعیت تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران نیز پرداخت و اظهار داشت: ای کاش تیم ملی بسکتبال بزرگسالان ایران به جام جهانی صعود می کرد و از شکست های ایران مقابل قزاقستان به خصوص در جام جهانی بسیار شگفت زده شدم. تهران.. وقتی نتیجه را دیدم تعجب کردم که چرا ایران از بازی با قزاقستان در تهران کنار رفت. می دانم که این به یک سری اتفاقات مربوط می شود، اما احساس خوبی دارم که تیم ایران توانست ژاپن را شکست دهد و امیدوارم در آینده چین یا استرالیا را شکست دهیم، احساس می کنم تیم ملی بسکتبال ایران می تواند به مسابقات برود مسابقات قهرمانی جهان.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص حضور جواد داوری به عنوان سرپرست فدراسیون بسکتبال نیز گفت: رئیس فدراسیون ایران شخصیت بسیار خوبی دارد و با توجه به سابقه وی در مسابقات قهرمانی بهترین گزینه برای هدایت فدراسیون است و با وجود مشکلاتی که وجود دارد، معتقدم داور در نهایت با توجه به توانایی های خود می تواند بر مشکلات فائق آمده و بسکتبال ایران را به جایگاه اصلی خود برساند. امیدوارم یک سری حمایت از سوی وزارت ورزش و جوانان و یک سری از شرکت ها برای حل مشکلات انجام شود و اول از همه ایران به جام جهانی 2023 برود و سپس با مدیریت و درایت رئیس فدراسیون بسکتبال ایران می تواند به این هدف برسد.

شیخ سعود بن علی احمد آل ثانی درباره دیدار با سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان گفت: دیدار بسیار خوبی با وزیر ورزش و جوانان داشتیم که بیش از یک ساعت در مورد مسائل مختلف به ویژه بسکتبال صحبت کردیم. و قول حمایت ویژه از بسکتبال را دادند. بسکتبال ایران در چهار پنج سال اخیر با توجه به شرایط کشور فرصت های خود را از دست داده است و وزیر ورزش و جوانان قول داد با وجود حمایت از همه رشته ها، از بسکتبال نیز حمایت ویژه ای کنند تا بتواند جایگاه خود را کسب کند. ، آورده شده

دیدگاهتان را بنویسید