لوازم خانگی ایرانی باید جایگاه واقعی خود را در منطقه پیدا کند

ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780522

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت مصمم به حمایت از تولیدکنندگان داخلی است و ظرفیت بالای تولیدکنندگان ایجاب می کند محصولات ایرانی جایگاه واقعی خود را در بازارهای رقابتی منطقه پیدا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محبر معاون اول رئیس جمهور که پنجشنبه گذشته به صورت ناخواسته به بازار امین حضور تهران رفت و پای گلایه ها و مشکلات فروشندگان و خریداران نشست، امروز مشکلات و مشکلات خود را با تولیدکنندگان عمده این بازار مطرح کرد و از آنها خواستار رفع آنها شد. راه حلی پیدا کن

وی در این جلسه که با حضور مدیران 15 تولیدکننده بزرگ بازار لوازم خانگی و تعدادی از مدیران صنفی و کشوری برگزار شد، گفت: حمایت از حوزه تولید به نفع مردم انجام می شود، بنابراین تولیدکنندگان باید کیفیت را افزایش دهید و قیمت ها را کاهش دهید.” با هم فکر کنید.

معاون اول رئیس جمهور از مدیران عامل شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی خواست تا نیازها، انتظارات و الزامات خود را محاسبه و به دولت ارائه کنند تا دولت حمایت های لازم را از این صنعت برای تقویت تولید این محصولات در دستور کار خود قرار دهد. در عین حال، کاهش قیمت، بهبود کیفیت و در نتیجه رضایت مردم.

وی افزود: دولت می خواهد شرکت های لوازم خانگی با توجه ویژه به صادرات در منطقه برجسته شوند و برندهای ایرانی در عرض چند سال علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار بگیرند. “

وی گفت: صنعتی که رقابت نمی کند محکوم به شکست است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست سازوکار و برنامه ریزی دقیق برای تسهیل صادرات لوازم خانگی و فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه صادرات این محصولات را تدوین کند.

وی همچنین با اشاره به توانایی دانشگاه های کشور در تولید قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنعت تصریح کرد: پیوند صنعت و دانشگاه باید گسترش یابد تا با تکیه بر توانمندی های بومی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز صنایع به ویژه لوازم خانگی تامین شود. .

این سرمایه گذار حضور صنعت لوازم خانگی در بازارهای بین المللی را برای ارتقای کیفیت و افزایش تولید ضروری دانست و افزود: شرکت های لوازم خانگی باید با تکیه بر اعتماد مردم به برندهای خود، مشارکت مردم در سرمایه گذاری و مدیریت موجود را داشته باشند. نقدینگی در جامعه باید خط تولید خود را گسترش دهد و دولت نیز از این سرمایه گذاری حمایت جدی خواهد کرد.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز حضور داشتند، مدیران شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی گزارشی از ظرفیت تولید و تعداد کارگران ارائه کردند و بیشترین دغدغه های مهم و رفع نیازهای آنها از جمله مسائل مالیاتی، افزایش قیمت کالاها، کالاهای قاچاق در کشور و مقررات دست و پاگیر و بروکراسی اداری.

در این جلسه پس از بحث و بررسی راهکارهای کمک به افزایش تولید لوازم خانگی، مقرر شد مدیران عامل شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی، نیازها و انتظارات خود را برای کاهش قیمت و ارتقای کیفیت به دولت ارائه کنند تا راهکارهای حمایتی لازم اتخاذ شود. در این صنعت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید