مالیات بر سوخت افزایش یافت/ مردم خودروهای خود را به دوگانه سوز تغییر دادند

مالیات بر سوخت افزایش یافت/ مردم خودروهای خود را به دوگانه سوز تغییر دادند

سیاست مالی جدید اتخاذ شده توسط ترکیه کسری بودجه را کاهش می دهد، اما در عین حال تورم را افزایش می دهد.

پس از زلزله های ماه فوریه و انتخابات ریاست جمهوری در ماه می که هزینه ها را افزایش داد، ترکیه روز یکشنبه مالیات بنزین را افزایش داد تا 1.12 تریلیون لیر (42.2 میلیارد دلار) به بودجه سال 2023 خود کمک کند.

به گزارش رویترز، مالیات اضافی بر سوخت به کسری بودجه اضافه خواهد کرد که در پنج ماه اول سال به 263.6 میلیارد پوند افزایش یافت. کسری بودجه ترکیه نسبت به 124.6 میلیارد لیر در سال گذشته افزایش زیادی نشان می دهد.

در همین حال، سیاست مالی ترکیه و افزایش مالیات بر سوخت به بودجه دولت کمک خواهد کرد، اما در عین حال می‌تواند تورم را که در ماه ژوئن اندکی کاهش یافت، افزایش دهد.

در آخرین گام برای تقویت ذخایر نقدی خزانه داری، نرخ مالیات بر بنزین از 2.52 پوند (0.1 دلار) به 7.52 پوند در هر لیتر افزایش یافت، در حالی که مالیات بر گازوئیل از 2.05 پوند به 7.05 پوند افزایش یافت.

محاسبات رویترز نشان می دهد که اثر تعدیل مالیاتی به همراه مالیات بر ارزش افزوده حدود 6 پوند به قیمت نهایی بنزین اضافه می کند که این افزایش بیش از 20 درصدی در هر لیتر است.

با توجه به گرانی بنزین و گازوئیل در سال های اخیر مردم به خودروهای دوگانه سوز روی آورده اند به طوری که 38 درصد خودروهای تردد در جاده های این کشور دوگانه سوز هستند.

ترویج دوگانه سوز خودروها به گونه ای است که بیش از 70 درصد مصرف LPG در ترکیه مربوط به خودرو است، در واقع ترکیه با افزایش سهم ال پی جی در سبد سوخت خودروها و فرهنگ سازی برای کاهش مصرف بنزین موفق شده است. مصرف در این زمینه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید