آغاز تولید خودروهای دوگانه سوز ساینا از بهمن ماه


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916017

به گفته مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا، پس از تولید نمونه های اولیه در مراحل ارزیابی و اعتبارسنجی، خودروی ساینا اس دوگانه سوز آماده و تولید انبوه آن از بهمن ماه سال جاری در شرکت سایپا سیتروئن آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، جواد نیستانی در خصوص پروژه دوگانه سوز ساینا اس گفت: پس از چندین سال وقفه در تولید خودروهای دوگانه سوز در گروه سایپا که عمدتاً ناشی از استانداردهای سختگیرانه خودروهای دوگانه سوز است. بر اساس دستور ویژه مدیرعامل گروه مجددا برنامه ریزی توسعه و تولید این نوع محصول از ابتدای سال در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفت.

مدیر پروژه ساینا اس دوگانه سوز سایپا ادامه داد: بحث صرفه اقتصادی استفاده از سوخت CNG خالص بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت های جایگاه های شارژ گاز و توسعه شرکت داخلی تولید قطعات CNG. ، این نوع خودرو برای خودروسازان و مشتریان مطلوب است. ضمناً با توجه به قوانین و تخلفات مربوط به مصرف سوخت خودروها که به خودروساز تحمیل می شود، اضافه شدن محصولات دوگانه سوز به ناوگان تولیدی از شدت این تخلفات کاسته خواهد شد.

با تاکید بر اینکه با تلاش و مشارکت مرکز پژوهش و نوآوری، شرکت‌های مگاموتور و سازه گستر و همچنین همکاری بخش‌های فنی داخلی سایپا سیتروئن و سایپا، پروژه توسعه محصول دوگانه سوز ساینا اس در خرداد ماه به طور جدی آغاز شد. وی گفت: این محصول با حفظ مشخصات خودروی بنزینی، مجهز به سیستم گازرسانی نسل چهارم، پاشش متناوب سوخت در منیفولد ورودی و واحد کنترل الکترونیکی یکپارچه گاز و بنزین است.

نیستانی با بیان اینکه موتور این خودرو موتور دوگانه سوز M15 با حداکثر توان خروجی 54 کیلووات در حالت سوخت گازی است، تصریح کرد: این موتور با اختلاف کمی در توان خروجی در حالت بنزینی باعث تغییر ظریف عملکرد در هنگام سوخت می شود. وضعیت تغییر کرده و عملکرد کلی خوبی دارد. با توجه به حجم باک بنزین 62 لیتری تعبیه شده بر روی این خودرو، حدود 200 کیلومتر را در سیکل ترکیبی و بیش از 230 کیلومتر را در رانندگی جاده ای طی خواهد کرد.

این مدیر صنعت با اشاره به اینکه شیر مخزن که ایمنی بیشتری را برای مدار پرفشار سیستم گاز ایجاد می کند، برای اولین بار در این خودرو استفاده شد، افزود: همچنین با توجه به پیش بینی استفاده از تاکسی ها بر روی این خودرو و در نتیجه کارکرد طولانی تر آن، به منظور ارتقاء کارایی و دوام قسمت جلویی خودرو با نیم محورهای تقویت شده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمز قوی تر نسبت به نوع بنزینی بهبود یافته است. .

مجری طرح دوگانه سوز ساینا اس تاکید کرد: در تامین قطعات گازسوز مانند مخازن، شیرآلات، رگولاتورها و … سعی می شود تا حد امکان از توان شرکت های داخلی مورد تایید سازمان استاندارد استفاده شود تا وابستگی و وابستگی به حداقل برسد. ارز خارجی در حال حاضر این محصول تست های سطح خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستور کار قرار گرفته است. کالیبراسیون آلودگی یورو 5 نیز در حال انجام است و به زودی می توانیم تاییدیه EPA را دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید