ماموریت سخت استقلالی ها برای فتح الله زاده

ماموریت سخت استقلالی ها برای فتح الله زاده

علی فتح الله زاده که با نزدیک شدن به پایان بیست و دومین دوره لیگ برتر این روزها سخت در تلاش برای تمدید قراردادش با ستارگان استقلال است، این روزها به شدت از سوی هواداران این تیم تحت فشار است.

4 ماه و نیم تا پایان قرارداد

یکی از بازیکنان استقلال که قراردادش با این باشگاه در 18 تیر 1402 (پس از 4 ماه و 20 روز) به پایان رسیده بود، مهدی قیدی است. این بازیکن که مرداد ماه امسال به صورت قرضی از شباب الاهلی به استقلال بازگشت، پس از درخشش در اولین حضورش برای استقلال مقابل ملوان، مدت ها از روزهای اوج خود دور بود!

دوباره از کاسه حذف بدرخشید

خیلی ها دوری کایدی از فرم خوبش در تابستان و پاییز امسال را به دلیل غیبت او در اردوی تیم ملی و مشکلات خانوادگی می دانستند اما این بازیکن با حمایت همه جانبه ریکاردو ساپینتو دوباره احیا شد و از B. او در بازی جام حذفی مقابل تراکتورسازی دوباره به همان فوق ستاره بوچهری تبدیل شد و به محبوبیت هواداران تبدیل شد و در کمتر از 12 دقیقه دو پنالتی برای تیمش به ثمر رساند.

کایدی تا سال 1405 در امارات قرارداد دارد

نگاهی به صفحه رسمی این بازیکن در سایت های ترانسفر مارکت نشان می دهد که قرارداد 5 ساله مهدی کایدی در سال 2021 با شباب الاهلی منعقد شده و این بازیکن تا 18 تیر 1405 بازیکن شباب الاهلی خواهد بود.(30 خرداد 2026) ). قیدی اگرچه پس از یک فصل حضور در الاهلی و اعلام عدم نیاز به سرمربیگری آن تیم به عنوان بازیکن قرضی (12 مرداد 2022) به استقلال بازگشت، اما در پایان دوباره به عنوان بازیکن این تیم مطرح خواهد شد. این فصل

سود 700 هزار یورویی استقلال

استقلال از جایی که این بازیکن فروخته شد یک میلیون و 800 هزار یورو دریافت کرد اما یک سال بعد مبلغ 1 میلیون و 100 هزار دلار به همان باشگاه و قائدی پرداخت کرد تا این ستاره بوچهری را دوباره به خدمت بگیرند، منهای 700 هزار یورو سود که 250 هزار یورو سهم باشگاه شباب است. الاهلی و 850 هزار یورو سهم مهدی کایدی برای یک سال بازی در استقلال است.

درخواست هواداران از فتح الله زاده!

حالا با گلزنی، پاس گل و پنالتی کایدی، هواداران استقلال در شبکه های اجتماعی علی فتح الله زاده مدیرعامل این باشگاه را تحت فشار قرار دادند تا به نوعی قرارداد کایدی را یک سال دیگر تمدید کند تا استقلالی نشود. بصورت جداگانه. در عین حال برخی از تیم های حاشیه خلیج فارس در قطر و امارات نیز خواهان جذب این مهاجم کوچک شده اند و کار علی فتح الله زاده را بیش از پیش سخت کرده است.

شکل سنگین سنگین تر می شود

با افزایش حداقل 20 درصدی قرارداد قیدی برای فصل آینده، احتمالا او امسال برای تمدید قراردادش 170 هزار دلار بیشتر طلب خواهد کرد که با این مبلغ قراردادش به یک میلیون و بیست هزار یورو می رسد! با احتساب قیمت امروز به یورو (45 هزار تومان – شاید تا تابستان سال آینده قیمت ارز دوباره افزایش یابد) فعلاً برای فصل آینده حدود 45 میلیارد و 900 میلیون تومان خواهد بود.

علاوه بر حق واگذاری

این رقم بدون احتساب درخواست باشگاه اماراتی مبنی بر تمدید حق انتقال قرضی است که قطعا در نهایت رقمی بالاتر از 46 میلیارد خواهد بود. گفته می شود یکی از مواردی که باشگاه در بین تمدیدها به آن علاقه دارد، مورد کایدی است که به دلیل مبلغ کلان توافق شده در دوران آجورلو، ذهن فتح الله زاده را بسیار مورد توجه قرار داده است.

اصرار ساپینتو

از سوی دیگر، ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال یکی از افرادی است که در گفت و گو با مدیران این باشگاه خواهان تمدید قرارداد برخی از بازیکنان خارج از قرارداد استقلال از جمله کایدی شده است. از آنجایی که قرارداد هافبک فرانسوی استقلال تا 30 ژوئن 2023 با استقلال به پایان می رسد. در 9 جولای 1402 و از آنجایی که باشگاه در نقل و انتقالات زمستانی موفق به جذب بازیکن نشد، ساپینتو از فتح الله زاده خواست تا به هر حال قرارداد چنین بازیکنانی را تمدید کند.

مهدی کایدی در آخرین دیدار این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان زننده گل دوم و سوم استقلال بود. او یک پنالتی هم برای تیمش گرفت که پشت توپ ایستاد و پنالتی را از دست داد. او با زدن دو پنالتی در دیدار حذفی جام حذفی، صعود تیمش را تضمین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید