ماموریت مخبر به رستم قاسمی برای تهیه بسته های مالی پروژه های عمرانی


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888383

وزارت راه باید ظرف مدت 3 هفته بسته‌ها و راه‌های تامین مالی پیشنهادی برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در مرحله اجرا و همچنین حفظ شبکه راه و ریلی کشور را تدوین و ارائه می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محبر در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، توسعه بخش حمل و نقل کشور را یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم دانست و گفت: باید برنامه ریزی شود. به گونه ای که توسعه خطوط ریلی و شبکه های جاده ای اعم از بزرگراه ها و بزرگراه ها در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. زیرا شبکه حمل و نقل ستون فقرات توسعه کشور است.

معاون اول رئیس جمهور توسعه خطوط ریلی و جاده ای کشور را پیش نیاز توسعه ترانزیت در کشور برشمرد و افزود: اگر ترانزیت رونق پیدا کند و اهداف تعیین شده در این بخش محقق شود، در مدت زمان کوتاهی می توانیم ترانزیت را رونق بخشد. سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده برای توسعه حمل‌ونقل را بازیابی خواهد کرد.» ما راه آهن و جاده کشور خواهیم بود.

مخبر بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی نقش گسترده ای در رشد اقتصادی و همچنین رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال دارد و با توجه به اینکه ایران با 15 کشور همسایه است، توسعه راه آهن کشور گام مهمی است که برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی حذف و خسارات جانی و مالی در ترافیک جاده ای کاهش می یابد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با یادآوری اینکه منابع دولت برای توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای نسبتاً محدود است، بر لزوم ایجاد تنوع در تامین منابع مالی لازم تاکید کرد و گفت: تامین مالی جمعی، مشارکت بخش خصوصی و استفاده از روش خارجی تامین مالی می تواند به تسریع روند توسعه حمل و نقل در کشور کمک کند، در غیر این صورت تنها با منابع دولتی نمی توان به اهداف تعیین شده در زمان معقول دست یافت.

این افشاگر به وزارت راه و شهرسازی دستور داد برای هر یک از پروژه ها، کریدورها و خطوط ریلی و جاده ای در حال ساخت بسته پیشنهادی تهیه و برای تصویب نهایی ارائه کند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت حمایت ها، حمایت ها و مجوزهای لازم را برای وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از سرمایه های عمومی و منابع مالی بخش خصوصی و خارجی انجام خواهد داد و لازم است این وزارتخانه در یک برنامه ریزی برنامه ریزی کند. باید مردم و بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در پروژه های حمل و نقل ریلی و جاده ای تشویق کرد.

وزیر راه همچنین با اشاره به افزایش دو و نیم برابری حمل و نقل بار در ترانزیت ریلی در سال گذشته بر هدف گذاری این وزارتخانه برای اجرای کامل شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی در کمترین زمان ممکن تاکید کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار لازم. این امر میسر می شود تا یک سال آینده 293 کیلومتر راه باز و 858 کیلومتر راه باز و 1000 کیلومتر راه آهن در برنامه کوتاه مدت توسعه ایجاد می شود.

در این جلسه مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ظرف مدت 3 هفته بسته ها و روش های تامین مالی را برای اجرای پروژه های اولویت دار در مرحله اجرا و همچنین حفظ و نگهداری کشور تدوین و ارائه کند. شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی

دیدگاهتان را بنویسید