ماموریت مهم ساپینتو در استقلال تعیین شد

ساپینتو می داند که اگر برنده این بازی مهم باشد تیمش بالای جدول خواهد رفت و تساوی هیچ وقت کمکی به استقلال نخواهد کرد و فقط آمار نباختن در این بازی بزرگ را در کارنامه یک پرتغالی بی ارزش قرار می دهد. خیلی زیاد به همین دلیل هدف اصلی سرمربی استقلال پیروزی در دیدار بزرگ نهم آذرماه است و بارها به شاگردانش تاکید کرده است که استقلال برای بازگشت به صدر جدول قطعا باید در دیدار مقابل رقیب سنتی پیروز شود.

ساپینتو اکنون در شرایطی قرار دارد که توانسته اعتماد نسبی بین خود و هواداران استقلال ایجاد کند و از این نظر موفق عمل کرده است. قهرمانی سوپرجام نیز دلیلی است تا سرمربی استقلال با آرامش و البته با اعتماد به نفس بیشتر به کار خود در این تیم ادامه دهد. او در عین حال در تلاش است تا روحیه بازیکنانی را که جام جهانی را برای بازی بزرگ پیش رو از دست داده اند، بالا ببرد. ساپینتو به خوبی می داند که اگر بازیکنی مثل محبی در بهترین شرایط فنی باشد، چقدر شانس پیروزی او در میدان رقابت با شاگردان گل محمدی افزایش می یابد.

آماده سازی مهدی کایدی بدون شک شانس پرتغالی ها را برای پیروزی در دیدار مقابل پرسپولیس بیشتر خواهد کرد. کایدی هم بازیکنی بود که مثل محبی در ذهنش آرزوی حضور در جام جهانی را دارد و بعد از اینکه متوجه شد سرمربی تیم ملی به او اعتقادی ندارد با روحیه بدی در لیگ ظاهر شد. عملکرد قیدی در هفته دهم، یازدهم و حتی بازی های سوپرجام، گواه واقعی این ادعاست که محرومیت از تیم ملی تاثیرات منفی بر روحیه بازیکنان استقلال داشته است.

در واقع کی روش ناخواسته به هموطنش ساپینتو آسیب زیادی وارد کرد و با حذف اسامی بازیکنانی مانند محبی و کایدی او را در شرایط نامطلوبی قرار داد. به همین دلیل برای پرتغالی ها بسیار مهم خواهد بود که این دو بازیکن را در شرایط ایده آل روحی و روانی بازگردانند و اگر ساپینتو بتواند کایدی و محبی را احیا کند، در کنار تمام اقداماتی که تاکنون برای آماده سازی استقلال انجام داده است. در بهترین فرم ممکن است، موفقیت او مقابل پرسپولیس هرگز دور از ذهن نخواهد بود. البته مشکلات مالی اخیر در باشگاه استقلال باعث شده تا روحیه استقلالی ها تا حدودی تحت الشعاع قرار بگیرد اما سرمربی استقلال خطاب به بازیکنان به ویژه ستارگان تاکید کرد که امیدوار است در دربی بدرخشند و فکر نکنند. بیش از حد در مورد این مشکلات

استقلال و پرسپولیس در روز 8 آذر به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در آن روز هیچ گاه جای خطا برای ساپینتو و شاگردانش باقی نخواهد ماند و سرمربی استقلال در صحبت های پی در پی خود با شاگردانش تاکید کرد که تمرکز روی این بازی از این موارد آغاز خواهد شد. روزها برنده این دیدار تیمی خواهد بود که از هفته قبل از دربی روی بازی تمرکز کرده باشد. حال باید دید تاکتیک های سرمربی استقلال موفق خواهد بود یا خیر و می تواند این دو بازیکن را به روزهای اوج برگرداند. به خصوص رهبر که قبل از تعطیلات وضعیت ناامید کننده ای داشت.

دیدگاهتان را بنویسید