مایلیهان با این مصاحبه یحیی را شگفت زده کرد

5 آذر سالگرد برد تاریخی 2-6 ایران مقابل کره جنوبی است و تو در آن بازی رویایی سرمربی ما بودی. می خواهیم در مورد این مسابقه به شما بگوییم. بدیهی است که در بین دو نیمه به همه بازیکنان به خصوص نیما نکیسا تاکید کردید که هیچکس حق عصبانیت ندارد و در نهایت باید آرامش خود را در بازی حفظ کنیم.

قبل از این مطالب به جناب آقای محمدحسین میشاقی مجری محترم تلویزیون تسلیت عرض می کنم. مرگ مادر واقعاً ضایعه بزرگ و تلخی است. باید به این مسابقه بگویم بله. البته من فیلمی از آن بازی ندارم اما گل ها و خلاصه آن را روی موبایلم دیدم. وقتی به او فکر می کنم یا بازی را تماشا می کنم، می گویم چه تیم قدرتمندی بودیم. وقتی وارد رختکن شدیم، 2-1 شکست خوردیم، اما به پسرها گفتم که تمرکز خود را به هیچ وجه از دست ندهند، زیرا ما بهتر از آنها هستیم. گفتم برد مقابل کره برای تو و باخت برای من. در نیمه دوم بازی رویایی بود و موفق شدیم پنج گل دیگر به کره بزنیم. واقعاً یک روز فراموش نشدنی بود.

وقتی گل تساوی را زدیم، به برد فکر می کردی؟

خیر باور کنید حتی وقتی گل سوم را هم زدیم، آرام نبودم و باید مراقب بودیم، اما بعد از گل چهارم خیالم راحت شد.

خیلی ها می گویند پیروزی تاریخی ایران مقابل کره جنوبی آنطور که باید در حافظه تاریخی فوتبال ایران باقی نمانده است. چرا؟

شاید یکی از دلایل این اتفاق من بودم! به خاطر من به بچه های تیم ملی ظلم شد و چوب محمد ملیحن را خوردند چون آن زمان سرمربی تیم ملی بودم.

چرا؟

چون محمد مایلی خان به همه احترام می گذاشت اما اهل ارتباط ناسالم نبود. چون نتوانستند به من بازیکن بیاندازند. حتی در مقطعی از فوتبال این کشور شاهد بودیم که رئیس فدراسیون بازیکنی را به سرمربی تیم ملی تحمیل کرد، اما در دوره من خبری نبود، بنابراین دشمنان زیادی داشتم. این را بگویم که آن زمان فقط خدا را داشتم و هیچکس را پشت سرم نداشتم.

به دربی پایتخت برسیم. ما مسابقه ای را دیدیم که سر و صدای زیادی داشت، اما کیفیت آن کمتر از حد انتظار بود.

مهم ترین دلیلش این است که به دلیل حساسیت بیش از حد، هیچ تیمی نمی خواهد در این مسابقه ببازد زیرا می داند اگر دربی را ببازد، مورد حمله قرار می گیرد. واقعیت این است که جدال استقلال و پرسپولیس بسیار بی کیفیت بود. تا زمانی که همه چیز را به دست آورید، تعداد پاس های معامله شده را خواهید دید. لیورپول و منچستریونایتد یکشنبه شب به تساوی رسیدند اما کیفیت این بازی کجا و دربی تهران کجا.

البته پس از پایان رقابت ها، بازار استقلال و پرسپولیس از یکدیگر شاکی شدند.

گلایه های استقلال و پرسپولیس از یکدیگر نمایشی و خنده دار است. نمی دانم چرا ما متوجه نمی شویم که همه ما اعضای یک خانواده بزرگ به نام فوتبال هستیم؟ در فوتبال اگر چیزی به نام رقیب وجود نداشته باشد، رقابت معنایی ندارد. این نکته مهمی است که متاسفانه نادیده گرفته می شود.

مایلیهان با این مصاحبه یحیی را شگفت زده کرد

فکر می کردیم با آمدن کمک داور ویدیویی اوضاع بهتر شود اما در واقع حواشی ما بیشتر شده است.

فکر می‌کنم قبلاً به شما گفته‌ام که اگر کمک داور ویدیویی وارد شود، وضعیت ما از این هم بدتر خواهد شد. اکنون این مشکل را به وضوح می بینیم و فکر می کنم با ورود این فناوری، حواشی در فوتبال ایران بیشتر شود.

یحیی گل محمدی قبل از دربی تحت فشار جدی بود و حتی برخی از پیشکسوتان خواهان تعویض سرمربی پرسپولیس بودند. البته افرادی مثل آقای پروین به شدت از ایشان حمایت کردند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

همین یحیی گل محمدی فصل گذشته قهرمانی را برای پرسپولیس 3 نیاورد؟ مگر قبل از آن با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا نبود؟ البته به نظر من آقای گل محمدی باید موهایش را سفید کند چون خیلی ها در فوتبال ما خارجی هستند و اگر موهایش را سفید کند احتمالا یک شبه محبوب می شود!

اسفند سال گذشته به صراحت گفتید که قطری ها مثل مسئولان فوتبال ایران نیستند که 10 سال دیگر هر چه کارلوس کی روش بگوید چشم بگویند و حالا می بینیم که 40 روز تا شروع جام ملت های آسیا باقی مانده است. حضور کی روش در قطر عملا به پایان رسیده است.

من هرگز دشمن تیم ملی کشورم نبوده ام و دوست دارم هرکس به جام ملت ها یا جام جهانی برود موفق باشد. باور کنید حتی اگر تیم ملی مقابل دشمنم موفق شود خوشحال می شوم چون به خودم می گویم با وجود این همه مشکلات اقتصادی حداقل این فوتبال می تواند برای دقایقی مردم را خوشحال کند. من با هیچکس مشکلی ندارم اما نمی توانم جلوی چند خارجی آرام بمانم. مردها از عشق و علاقه حرف می زنند، اما آخرین دلار حقوق و دستیارانشان را کامل می گیرند و از ایران می روند.

کارلوس کی روش پس از خروج از ایران در فوریه 2017، دو تلاش ناموفق در کلمبیا و مصر داشت، اما به یکباره با پیشنهاد لوکس هدایت ایران به جام جهانی 2022 مواجه شد، به نظر شما احتمال بازگشت او به ایران وجود دارد؟

کارلوس کی روش و بازگشتش به فوتبال ایران؟ با توجه به شناختی که از فوتبال ما دارم، به نظر من هیچ چیز غیر ممکن نیست! این احتمال وجود دارد که کی روش دوباره به ایران بازگردد. کی فکرش را می کرد دو ماه مانده به جام جهانی قطر او را برگردانند و تیم ملی را به او بدهند؟