ما آماده پاسخ قاطع و حمله سریع به دشمنان هستیم

ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792098

وی گفت: در سطح استراتژیک، ما قصد تجاوز به کسی را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه به تشریح وضعیت خطیر تاریخی و رویدادهای منطقه ای و بین المللی پرداخت و بر اهمیت هماهنگی تاکید کرد. همکاری، هم افزایی و همپوشانی راهبردها و اقدامات منجر به شکل گیری و شکل گیری روحیه خودباوری و خودباوری و بستن کمربند تلاش در مجموعه دفاعی کشور شد.

وی افزود: در پاسخ به خصومت های جهانی علیه کشور عزیزمان، با تدابیر حکیمانه و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری، مجموعه ای از اقدامات و راهکارها به برکت خون شهدا در دستور کار دفاعی کشور قرار گرفته است. صنعت دفاعی کشورمان به نقطه رشد، تشویق، رشد و بازدارندگی رسیده است که امروز هیچ نیرویی جرأت دست اندازی به میهن اسلامی را ندارد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: راهبردها و اهداف ما در حوزه بازدارندگی مبتنی بر اندیشه، تفکر، دکترین، سیاست، روش و تاکتیک هوشمندانه بومی و ایرانی است نه موشکی و مطابق با مقتضیات انقلاب اسلامی و سطح و نوع. تهدیدات موهومی علیه کشور صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای ما علیرغم اطمینان به وضعیت بازدارندگی در کشور، هیچ گاه تهدید در مقابل دشمن را دست کم نگرفته و برای یک تهدید حداقلی در حوزه راهبردی و حداکثری آمادگی دارند. هوشیاری متناسب با وضعیت دشمن.»

وی گفت: در سطح راهبردی قصد حمله به کسی را نداریم اما در سطح عملیاتی و تاکتیکی آماده پاسخ قاطع و تهاجم سریع و سنگین علیه دشمن هستیم. عین الاسد و همچنین هدف قرار دادن پهپادهای راهبردی رژیم پهپادی آمریکا در آب های سرزمینی کشور با سامانه های بومی و ایرانی مشاهده شده است، به ویژه برای دشمنان ماجراجو آموزنده و آموزنده است.

وی راهبرد همسایگی جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروهای مسلح در مقابل کشورهای همسایه را بر اساس انسجام و هم افزایی و دوری از همه تنش ها و سوء تفاهم ها، ضمن تحکیم و توسعه روابط و همکاری های همه جانبه به ویژه در حوزه دفاعی بررسی کرد. و امنیت اعتمادسازی حداکثر، کاهش تنش، ایجاد امنیت و تولید انرژی از اصول کلیدی راهبردها و سیاست‌های دفاعی کلان جمهوری اسلامی ایران است و همواره در حال تقویت و گسترش روابط و همکاری‌های دفاعی و منطقه‌ای با کشورهای جهان به‌ویژه در همسایگان ما.

ژنرال باقری با ابراز خرسندی از اراده و تلاش های موجود برای ارتقای هماهنگی و همکاری های وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح و اعلام آمادگی برای توسعه و تقویت روندهای جاری، ظرفیت سازی لازم برای ایفای نقش در صحنه صلح را اعلام کرد. و توانمندی های ایجاد شده در نیروهای مسلح و واحدهای آموزشی و نیروهای آموزش دیده، آماده مشارکت و ایفای نقش در فرآیندهای صلح و آتش بس در مناطق جنگ زده و تنش های منطقه و فراتر از آن هستیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید