پاسخ سریع و نامه سریع کمیته اخلاق به نامه عزل

کمیته اخلاق این افراد را تهدید می کند و در صورت تخلف «قانونی» و «آموزنده» عمل می کند.

در بند آخر این بیانیه جرایم ارتکابی به مراجع قضایی معرفی می شود.

این واکنشی است به اقدام برخی اعضای هیات مدیره برای برکناری رئیس فدراسیون.

متن این بیانیه را بخوانید:

به نام خدا

در عدالت گشاده رویی است و کسانی که عدالت را رد نمی کنند، ظلم را سخت تر می کنند. من علی را دارم)

با توجه به صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی و موفقیت تیم ملی فوتبال و فوتسال بانوان با حفظ شئونات اسلامی و تلاش برای پیشبرد تمامی تیم ها در رده های مختلف با همکاری و دقت ویژه. دولت و مجلس و وزارت ورزش و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارهای سرکوبگرانه اقتصادی و حمایت همیشگی ملت شریف و فوتبال، دوستان و فوتبالدوستان و پیشکسوتان محترم، متأسفانه برخی جهل خردمندانه یا توام با ملت دشمن ایران و اقدامات خودسرانه به اشکال مختلف سعی در برهم زدن آرامش کنونی و برهم زدن آن دارند تا از موفقیت های بعدی از جمله موفقیت در جام جهانی به عنوان فرصتی برای نسل طلایی کنونی فوتبال ایران جلوگیری کنند.

لذا کمیته اخلاق با رعایت اختیارات قانونی ناشی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی، اساسنامه فدراسیون فوتبال، آیین نامه اخلاقی فیفا و فدراسیون فوتبال و مقررات انضباطی، به منظور حفظ یکپارچگی و صیانت از دستاوردها و آبروی فوتبال مشمول مواد 1 و 2، 3 و 4 آیین نامه اخلاقی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران است و از همه مسئولان و اهالی رسانه های فوتبال و ورزشی به حفظ آرامش و انسجام دعوت می کند. صداقت و احترام به قانون و حمایت از دستاوردها و شخصیت و اعتماد اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی که ارتکاب تخلف از سوی هر شخص با هر رده و مسئولیتی در عرصه فوتبال مطابق ضوابط قانونی و آموزنده باشد. .

همچنین جرائم ارتکابی بر اساس تعهدات ماده 72 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 24 آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جهت تعقیب کیفری و رسیدگی به مراجع قضایی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید