ما افغانستان را ترک نکردیم، تسلیم شدیم / 85 میلیارد دلار و 13 سرباز از دست دادیم

ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1781736

رئیس جمهور سابق آمریکا خروج از افغانستان را تسلیم توصیف کرد و بر ادعای تقلب در انتخابات سال گذشته تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در روز پنج‌شنبه به مناسبت سالگرد انتخابات مناقشه‌برانگیز 2020، در ویدئویی بر ادعاهای تقلب تاکید کرد و از دولت جدید انتقاد کرد.

ترامپ در ویدئویی که توسط سخنگوی لیز هرینگتون در توییتر منتشر شد، گفت: «.

رئیس جمهور درباره شکست خود در انتخابات گفت: روز بسیار غم انگیزی برای کشور ما بود. انتخابات غم انگیز بود. «بعد اتفاقاتی افتاد که بسیار بد است.

ترامپ گفت: به مرزها نگاه کنید، به اقتصاد نگاه کنید، به تورم نگاه کنید، به خروج از افغانستان نگاه کنید که بسیار غم انگیز بود. «به همین دلیل است. این تسلیم به کسانی بود که حتی اسلحه هم نداشتند و ما هشتاد و پنج میلیارد دلار و سیزده سرباز از دست دادیم و بسیاری به شدت مجروح شدند.

او گفت: «در جریان این به اصطلاح خروج، صدها نفر کشته شدند. “من فکر می کنم ما هرگز در تاریخ کشورمان زیر این نقطه نبوده ایم.

ترامپ به حضار گفت: اما گزارش معتبر انتخاباتی در آریزونا که برای آن زمان، تلاش و منابع زیادی صرف کردید، همه بی‌نظمی‌ها و بی‌نظمی‌ها را نشان داد. این تلاش ها ادامه خواهد داشت.»

بر اساس گزارشی به نقل از ترامپ، حدود ۲۷۵ هزار تخلف انتخاباتی در یکی از مهم ترین نقاط آریزونا وجود دارد.

به عنوان مثال، 70000 برگه رای پستی شمارش شده در شهرستان Maricopa هرگز ارسال نشد و 168000 برگه رای بر روی کاغذ نازک‌تر از حد معمول چاپ شد که برخلاف قوانین ایالتی است.

بایدن در آریزونا، معمولاً ایالت قرمز (جمهوری خواهان اکثریت هستند) با اختلاف 10000 رأی پیروز شد.

وی پیش از انتخابات 2020 مدعی بود که هر نتیجه ای غیر از پیروزی ناشی از تقلب در انتخابات است و با این فرض پس از اعلام نتایج، پیروزی رقیب دموکرات خود را نپذیرفت. به چالش بکشید و به نفع خود تغییر دهید.

این روند در 6 ژانویه 2021، زمانی که کنگره آرای هیئت الکترال را برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر شمارش کرد، به اوج خود رسید. ترامپ از حامیانش خواست برای جلوگیری از نتیجه در مقابل کنگره تجمع کنند. با این حال، حامیان ترامپ به تعداد زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، خود را به داخل ساختمان و اتاق های مختلف آن رساندند. در این حمله پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند.

حمله ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا دومین استیضاح او در کنگره است. با این حال، محاکمه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و با شکست مواجه شد.

در پی این حادثه، حساب های کاربری ترامپ در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر بسته شد و رئیس جمهور آمریکا قصد دارد شبکه اجتماعی خود را ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید