ما با شرکای اسرائیلی درباره ایران صحبت می کنیم

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره موضع دولت بایدن درباره آغاز غنی‌سازی اورانیوم از طریق سانتریفیوژهای IR-6 در نطنز با تکرار ادعاهای کشورش افزود: واشنگتن همچنان معتقد است که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام با منافع ملی منطبق است. ایالات متحده و بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته ای.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه در حال مذاکره فشرده با شرکای اسرائیلی درباره ایران هستیم، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی حامی نزدیک‌تر از جو بایدن برای امنیت خود ندارد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه به وقت محلی در یک کنفرانس خبری گفت که واشنگتن از آغاز مذاکرات در وین رویکردی اصولی داشت و گفت که اگر ایران آماده انجام تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای 2015 باشد، ما این کار را انجام خواهیم داد. یکسان. داد

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا پاسخ خود را به درخواست‌های ایران در مورد پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده است، تاکید کرد که ما به طور علنی مذاکره نمی‌کنیم و با اتحادیه اروپا در تماس هستیم.

پیشتر جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفته بود: آمریکا به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران نزدیکتر شده است.

وی بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، درها برای صادرات بیشتر نفت از آن کشور باز خواهد شد. . اگر همه چیز خوب پیش برود، این گشایش ها به تدریج اتفاق می افتد.

دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران پس از پنج ماه وقفه از 22 مرداد ماه در وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز در 26 مرداد با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال تایمز گفت که بسته پیشنهادی جدیدی را روی میز گذاشته است که شامل راه حل های به روز برای رفع تحریم ها و اقدامات انجام شده است. در مورد برنامه هسته ای ایران

جمهوری اسلامی ایران در 25 اوت (16 اوت) نظرات و درخواست های خود را در مورد پیشنهادات اتحادیه اروپا برای مذاکرات رفع تحریم ها در وین ارسال کرد و پس از گذشت بیش از یک هفته، ایالات متحده در 2 سپتامبر (24 اوت) نظر خود را اعلام کرد. این را به اتحادیه اروپا ارائه کرد.

پس از پایان این دور از مذاکرات، مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا مدعی شدند که متن نهایی به همه طرف ها ارائه شده است که قابل تغییر نیست و یا باید پذیرفته شود یا مذاکرات شکست خورده اعلام شود، همانطور که بیانیه ایران است. مقام وزارت امور خارجه رد شد و اعلام شد که با توجه به ادامه بحث در مورد چند موضوع مهم، هنوز در مرحله ای نیستیم که بتوانیم درباره نهایی کردن متن توافق در وین صحبت کنیم.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز اعلام کرد که توافقی (در مورد مذاکرات هسته ای) وجود ندارد، زیرا تا زمانی که همه مسائل به توافق نرسد، توافقی وجود نخواهد داشت.

مذاکرات با رسیدن به خط پایان به مراحل حساس رسید و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف ناقض توافقنامه 1994 است.

هیئت جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که باید به توافق رسید، ثبات لغو تحریم ها به نحوی تضمین شده است و موضوعی نباید به عنوان اهرم فشاری برای استفاده در آینده علیه ایران باقی بماند و به دنبال آن است. توافقی که در آن منافع اقتصادی مردم تضمین شود، تجارت خارجی ایران باید لغو شود و محدودیت های غیرقانونی فروش نفت برداشته شود. از این منظر اگر طرف مقابل خواسته ها و الزامات منطقی ایران برای تشکیل یک توافق پایدار و قابل اعتماد را بپذیرد، توافق نهایی حاصل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید