ما جایگاه خود را در لیگ قهرمانان آسیا بدون مجازات از دست دادیم


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812504

جلال رائراگپور با بیان اینکه در لیگ قهرمانان آسیا هم کرسی‌هایی را از دست داده‌ایم، گفت: نتیجه حوض کوچکی است که تا زمانی که نهنگ به یک برکه کوچک تبدیل شود، رکوردهای جهانی را خواهد شکست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلال چراغپور در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز ، به تحلیل عملکرد فنی تیم های لیگ برتری در این فصل پرداخت و گفت: به نظر من بهتر است مسابقات لیگ برتر را یک کانتینر در نظر بگیریم نه اینکه طبق شرایط موجود در 16 کانتینر مختلف قرار بگیریم. وقتی به اجزای خاصی برای آنها نگاه می کنیم، متوجه می شویم که فوتبال ما از نظر متر و اندازه چگونه است.

وی افزود: فوتبال ما قابل مقایسه با سایر مسابقات قهرمانی نیست زیرا مشکلات ساختاری وجود دارد و اصولاً هر کدام مشکل دارند. شما باشگاهی را نمی بینید که چالشی نداشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران به نارضایتی سرمربیان اکثر تیم های لیگ برتری اضافه کرد: شما مصاحبه های مربیان را ببینید چقدر ناله می کنند. هیچ کدام از این قصه ها خوشایند نیستند و بخش قابل توجهی از آنها به کمبود تماشاگر مربوط می شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال به تاثیر کرونا در فوتبال ایران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کرونا روی عملکرد تیم ها تاثیر گذاشته است زیرا خبری از تماشاگر نیست بنابراین وقتی یک هوادار را از فوتبال دور می کنند نتیجه مشخص است. هیجان نقش کلیدی در فوتبال دارد. فیزیولوژی ورزشی می گوید که گاهی هجوم آدرنالین روی بازیکن تاثیر خوبی می گذارد.

چراغپور درباره رفتارهای وحشیانه در مسابقات فوتبال باشگاهی گفت: اتفاقات در فوتبال بسیار زیاد است اما هیچکس به آن توجهی نمی کند. بازیکن و مربی بی ادب هستند. فوتبال ما ضعف های فرهنگی دارد زیرا خشونت را یکی از مهمترین دستاوردهای فوتبالی خود می داند.


لیگ ایران در آستانه سقوط است

چراغ پور تصریح کرد: با از دست دادن تماشاگران، کرسی های لیگ قهرمانان آسیا را هم بدون علاقه از دست دادیم. نتیجه یک ظرف دربسته و یک حوض کوچک است که می خواهیم در آن رکوردهای جهانی را بشکنیم. نهنگ ها در دریاچه های کوچک رشد نمی کنند.

این کارشناس فوتبال ایران افزود: پوشش فوتبال ما روز به روز کمتر می شود زیرا از فوتبال خود واریاسیون هایی گرفته ایم. در دوره دروازه بان های خارجی به فوتبال ایران نیامد و بعد بازیکنان و مربیان خارجی را محدود کردند. ما ماندیم و چیزی برای ارائه نداشتیم. متاسفانه ما فوتبال مصرف گرا داریم. راستی در فوتبالی که درآمد ندارد چرا باید 300 تا 400 میلیارد تن جابه جا شود.

وی تاکید کرد: در واقع ما مثل بچه ها بازی می کنیم و چیزی برای ارائه نداریم، اما رقابت راکد داریم و رشدی در آن دیده نمی شود، بنابراین لیگ ما در یک مارپیچ نزولی قرار دارد.


تیم ملی با باشگاه های ایرانی متفاوت است

چراغ پور درباره درخشش تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: خیلی ها می گویند تیم ملی خوشحال است و در شرایط خوبی قرار دارد اما من می خواهم بگویم 75 درصد تیم ملی هستند. لژیونرها و ما واقعاً چیزی برای ارائه نداریم.”

وی در خصوص انتقاداتی که به عملکرد تاکتیکی پرسپولیس بعد از پنج قهرمانی که می گویند همه این جام ها برای برانکو ایوانکوویچ بوده و یحیی نقشی ندارد، گفت: ما در حق یحیی گل محمدی ظلم کردیم و سعی کردیم نام همه قهرمانان را برانکو بگذاریم. درست نیست یحیی گل محمدی سخت کار می کند و نشان می دهد که هنوز هم می تواند خودش و پرسپولیس را توسعه دهد، آیا یحیی کارخانه بازیکنی داشت که هر لحظه بخواهد هرکسی را که می خواهد جابجا کند؟

این کارشناس فوتبال ایران درباره تاثیر تقسیم بندی بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس گفت: ابتدا مهدی طارمی و علی علیپور رفتند، سپس مغانلو و سپس القطر. باید بپذیریم که احمد نورالهی، حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده نیز توسط این تیم گرفته شدند. اما گل محمدی چند بازیکن داشت که در کمترین زمان به دست آوردند و کاری نمی توان کرد. روند جدایی بازیکن سریع بود و جذب جانشین سخت است.

چراغ پور گفت: وقتی اسکلت یک تیم را از آن می گیرید، ماهیچه ها هم می افتند و ساختاری برای سازماندهی ندارند. اشتباه یحیی گل محمدی با رفتن بازیکنان مهم این تیم چیست؟


فرهاد شبیه یحیی می شود

وی درباره عملکرد این روزهای استقلال گفت: فرهاد مجیدی هم در همین ظرف فوتبال است. او نیز در همه این حوادث دست دارد. این دقیقاً همان چیزی است که وقتی از اضطراب صحبت می کنیم اتفاق می افتد. مجیدی قطعا سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند را قلب خط دفاعی می دانست اما چاره ای جز استفاده از روزبه چشمی در آن پست نداشت.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: به هیچ وجه نمی توان نتایج استقلال را زیر سوال برد، زیرا آمار به نفع این تیم است و استقلال بعد از مدت ها شرایط خوبی پیدا کرد، اما من همچنان به همه این نتایج برای همه باشگاه ها معتقدم. ظرف فوتبال باشگاه ما کوچک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید