ما حامی واردات هالتر داریم / بودجه وزنه برداری زنان برای مردان کمتر از مردان است

زمان: 13:40
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777133

برنامه های ما برای وزنه برداری زنان بسیار زودتر از آنچه انتظار می رفت به واقعیت پیوست

سرمربی و مربی تیم وزنه برداری نوجوانان گفت: دختران ما در کوتاه ترین زمان به این مقام رسیده اند و راه سختی در پیش داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا آذری ، سرپرست و مربی تیم وزنه برداری جوانان دختر درباره عدم قطعیت مسابقات جهانی وزنه برداری جوانان گفت: ما این دختران را از شهرهای مختلف کشور دعوت کرده ایم. انتخابی که داشتیم بر اساس مسابقات استانی و عملکرد آنها در اردوها بود. شرایط مسابقه متفاوت و غیرقابل پیش بینی است. رکوردی که اعلام کردیم ممکن است با رکوردی که ورزشکاران ثبت کرده اند متفاوت باشد. کارشناسان و متخصصان این رشته در همه مسابقات این را می دانند.

وی با اشاره به امکانات و شرایط مختلف در همه استان ها ، افزود: سال گذشته برای همه استان ها یک بار برای بانوان فرستادیم. ما یک حامی برای وارد کردن این میله ها دریافت کردیم و به دلیل برخی محدودیت ها توانستیم این کار را ادامه دهیم. ممکن است مشکلاتی در مورد زنان وجود داشته باشد ، اما ما بین زن و مرد فرقی قائل نمی شویم. مکان اردوگاه ، غذا ، امکانات خارج از کمپ برای هر دو دسته یکسان است. آنچه تیم ملی مردان دارد ، تیم ملی زنان هم دارد.

آذری با بیان اینکه دوره های مربیگری را برگزار نمی کند اظهار کرد: از هر دوره مربیگری باید 3 تا 4 سال یک دوره بگذرد و در غیر این صورت غیر اصولی است. اگر این اتفاق بیفتد ، برخی از افراد غیرحرفه ای را در بدن برای وزنه برداری معرفی می کنیم. اول از همه ، ما باید برای این دوره ها داوطلب داشته باشیم ، اما با وجود داوطلب ، این رشته به گونه ای نشان داده می شود که انگیزه ها کاهش می یابد. کمیته آموزشی ما 2-3 دوره مجازی در ماه برای مربیگری و بهبود دانش برگزار می کند. وزنه برداری یک رشته تخصصی و کاربردی است و اگر فردی می خواهد مدرک مربیگری کسب کند ، باید توسط مربی آموزش ببیند و شرایط کرونری ایجاد این دوره ها را با مشکل مواجه می کند.

رهبر و مربی وزنه برداری جوانان گفت: “برنامه های ما برای زنان در 3 سال قطعاً محقق شد و خیلی زودتر از آنچه انتظار داشتیم ، توانستیم مقام سوم جهان را به دست آوریم.” همچنین در برنامه های آینده المپیاد هایی برای نوجوانان و جوانان داریم. البته این رشته حذف شد ، طی رایزنی ها این رشته به المپیک بازگشت. ما همچنین اردوهای جوانان را به طور منظم و بدون تعطیلی برگزار می کنیم.

آذری که با رادیو ورزش صحبت می کرد ، در نهایت گفت: دختران ما در کوتاه ترین زمان به این موقعیت رسیده اند. در مورد شرایط استان ها ، این یک ورزش جوان است ، اما ما در تلاش هستیم تا شرایط را بهبود بخشیم. باید به زنان نگاه ویژه تری شود. زیرا نشان داده ایم که در صحنه بین المللی حرفی برای گفتن داریم. ما احتمالاً بیش از همان بودجه ای که به زنان اختصاص داده شده هزینه می کنیم. بودجه های دیگر را کاهش دادیم و زنان اضافه کردیم. بودجه زنان به دلیل تعداد کم وزنه برداران زن کمتر از مردان است. سفر سختی را آغاز کردیم. وزنه برداران سخت کار کردند و حتی مدتی از خانواده خود دور بودند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید