ما در فناوری اولتراسوند به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیستیم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که آزمایش‌های موشک مافوق صوت چین نگرانی‌های عمیقی را در واشنگتن و متحدانش ایجاد کرده است، یک ژنرال آمریکایی گفته است که پکن در فناوری پیشرفته‌تر است.

ژنرال دیوید تامپسون، معاون رئیس ستاد عملیات فضایی نیروی هوایی ایالات متحده، صبح یکشنبه اذعان کرد که توانایی های ایالات متحده برای موشک های مافوق صوت به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیست.

تامپسون در مصاحبه ای در حاشیه کنفرانس امنیتی بین المللی در هالیفاکس کانادا گفت که این نشان می دهد که ایالات متحده در توسعه جدیدترین و پیشرفته ترین سلاح ها عقب مانده است.

به گزارش سایت پولیتیکو به نقل از این مصاحبه، وی اذعان کرد که عقب ماندگی واشنگتن از دو کشور دیگر (روسیه و چین) بالقوه برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

ژنرال چهار ستاره توضیح داد: ما باید خیلی سریع باشیم [به چین و روسیه] فرض کنید چینی ها برنامه ای دارند [موشکی] آنها مافوق صوت باورنکردنی دارند. این یک تحول بسیار نگران کننده است و مشکل هشدار راهبردی را پیچیده می کند.»

تامپسون گفت موشک های مافوق صوت در حال تغییر هستند [قواعد] بازی ها در حوزه دفاعی و امنیت ملی است و مانند گلوله های برفی جنگیدن است. معمولاً می توانید پیش بینی کنید که گلوله برفی در زمان پرتاب کجا قرار دارد. با این حال، اگر پرتابه در جهت دیگر پرتاب شود، پیدا کردن آن دشوارتر خواهد بود – اما همچنان به شما برخورد خواهد کرد.

او با اشاره به نوع دیگری از راکت های مافوق صوت به نقل از وب سایت هیل گفت: «این کاری است که موشک هایپرپلن انجام می دهد. شما دیگر آن قابلیت پیش بینی را ندارید. بنابراین هر شات [این موشک] “به شیوه ای خاص، مهم نیست کجا می رود، او اکنون یک تهدید بالقوه است.

پیشتر فایننشال تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داده بود که چین در تابستان امسال دو بار موشک های مافوق صوت را آزمایش کرده است که دارای فناوری هایی هستند که در حال حاضر ایالات متحده از آن برخوردار نیست.

تیلور فراول، کارشناس سیاست هسته‌ای چین که از این آزمایش بی‌اطلاع است، گفت: موشک هسته‌ای مجهز به کلاهک هسته‌ای می‌تواند به چین در ساخت سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا که برای نابودی موشک‌های بالستیک جدید طراحی شده‌اند کمک کند.

لوید آستین، وزیر دفاع چین در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشک اولتراسونیک چین در صبح روز پنجشنبه گفت: «ما نگرانی‌هایی در این باره داریم». نمی‌دانم آنها این سلاح‌ها را آماده کرده‌اند یا نه، اما در حال آزمایش آن‌ها هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید