ما موظف به رعایت قوانین پارلمان درباره قوانین هسته ای هستیم

وی ادامه داد: کشور ما قبل و بعد از انقلاب درباره معاهدات بین المللی قطعنامه دارد و ما وظیفه داریم این قوانین هسته ای را رعایت کنیم.

اسلامی گفت: دشمنان این کشور حدود 47 سال است که به تعهدات روشن پیش بینی شده در قانون و اساسنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل نکرده اند یا بسیار ضعیف و به ندرت و بسیار گزینشی عمل کرده اند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: نکته کلیدی این است که دسترسی به فناوری های پیشرفته اکنون در راس هرم قدرت قرار دارد و فناوری هسته ای یکی از تعیین کننده ترین ، تسهیل کننده ها و شتاب دهنده های پیشرفت از نظر نقش آن در رفاه عمومی است. اقتصاد و سلامت عمومی “در زمینه های دیگر.

دشمنان این لحظه کلیدی را برای ما ممنوع کرده اند و تحصیل دانش آموزان ایرانی را در این مناطق محدود می کنند ». اما استکبار جهانی بر آن غلبه کرده است و به هیچ وجه به کشوری مانند ایران علاقه ای به این امکانات ندارد. بگذارید نیروهای برجسته علمی و جوانان کشورمان فرصت کار و فعالیت در این مجموعه بی پایان فناوری را داشته باشند تا هر روز عرصه را تنگ کنند.

وی با اشاره به منشور آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بر اساس این منشور ، آژانس بین المللی انرژی اتمی باید کشورها را در اهداف صلح آمیز انرژی هسته ای ارتقا ، حمایت و کمک کند تا بتوانند به انرژی هسته ای صلح آمیز دست یابند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: متأسفانه به دلایل مختلف و چون خودشان تعالی را در نظر می گیرند ، محیط علم و فناوری را محدود کرده ، با ما سخت گیری کرده و هزینه های ما را افزایش داده اند. “

اسلامی افزود: بنابراین مسیر انتخاب شده بسیار مشخص است و جمهوری اسلامی ایران برای اهداف مسالمت آمیز خود در زمینه انرژی هسته ای گام برداشته است.

وی به شهدای هسته ای و تلاش شرکت کنندگان در حوزه هسته ای در کشورمان اشاره کرد و افزود: با تحقیق ، توسعه و تلاش زیاد جوانان کشورمان ، با وجود آزار و اذیت و خصومت ، ما موفق شدیم به فناوری هسته ای دسترسی پیدا کنیم. به “

دیدگاهتان را بنویسید