ما هشت سال ایستادیم تا یک قسمت از خاک کشور از بین نرود


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899908

سردار اکبری گفت: ملت ایران بیش از 44 سال در مقابل همه دنیا ایستاد و در جنگ های مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، جنگ نرم و جنگ سخت مقاومت کرد و امروز هم دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند. اجازه نداد دشمن به اهدافش برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور اقشار مختلف در جبهه بودیم.


وی عشایر خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان را اولین گروهی می داند که برای مقابله با دشمنان بعث وارد شده اند و تصریح می کند: به همین دلیل است که امروزه به نام طبقات مختلف نامگذاری شده است.


سردار اکبری گفت: یکی از افتخارات ملت ایران هشت سال پاسداشت مقدس است و اگر به تاریخ 200 سال اخیر و یا حتی تاریخ 2500 سال کشور نگاه کنیم، همیشه خواهیم دید که در جنگ های مختلف و گاه حتی بدون جنگ و با مذاکره بخش هایی از این کشور منزوی می شود.


فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت ها، وقار و مردانگی مردان ایران زمین و با رهبری اقشار مختلف نسل اول و دوم انقلاب اجازه نداد حتی یک نقطه از کشور در دست بیگانگان باشد.


وی ادامه داد: مردم ایران در هفته دفاع مقدس در صحنه های مختلف حضور داشتند و پشت سر نظام ایستادند و باید به تبیین و بیان واقعیت های جنگ هشت ساله توجه شود.


سردار اکبری گفت: دشمن با توجه به مرحله اولیه انقلاب و تکمیل نشدن سازماندهی نیروهای مسلح، با حمایت مستکبران و همه جهان به ایران حمله کرد و هدف آن تجزیه این کشور بود، اما با حضور اقشار مختلف جامعه در برابر دشمن اجازه چنین کاری را نداشتند.


وی افزود: بسیجیان، ارتش، پاسداران، نیروهای ژاندارمری، شهربانی و کمیته ها و… آمدند و با دشمن جنگیدند، اما افرادی بودند که به اشکال دیگر مانند تشکیل جهاد، هلال احمر، بهداشت و درمان و … وارد صحنه جنگ شدند.


سردار حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس ادامه داد: نقش مادرانی که دو یا سه فرزند را فدا کردند و یا به همسر و فرزندان خود اجازه دادند با رژیم بعث روبرو شوند، نباید باشد. نادیده گرفته شده.


سردار اکبری اذعان داشت: حضور در میدان های دفاع مقدس یک وظیفه بود و هر جا که لازم بود مردم وارد میدان شدند و حمایت مردم در دوران دفاع مقدس بسیار مهم است چرا که اگر این افراد نبودند نتیجه کار جنگ می توانست متفاوت باشد.”


وی افزود: ملت ایران بیش از 44 سال در جنگ های مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، جنگ نرم و جنگ سخت در مقابل همه دنیا ایستاد و ایستادگی کرد و امروز هم دشمنان تلاش می کنند ایران را تجزیه کنند. نگذارند دشمن به اهداف خود برسد و در چند روز گذشته نشان داده است که پشت سر انقلاب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید