مبلغ عیدی کارمندان و مستمری بگیران چقدر بود؟

یکی از اصلی ترین درخواست های مستمری بگیران از تامین اجتماعی پرداخت مرخصی است. میزان کمک های پرداختی به مستمری بگیران، مستمری بگیران، مزایای از کارافتادگی و مزایای وراث مستخدمین متوفی مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و همچنین ایثارگران و جانبازان از کارافتاده بررسی شد. چندین بار. .

عیدی بازنشستگان از اواسط اسفند پرداخت می شود. مزایای بازنشستگی به افراد واجد شرایط تعلق می گیرد. دولت مرخصی مستمری بگیران را اعلام می کند و طبق سنوات گذشته میزان آن معادل مرخصی کارمند دولت است. در ادامه، آخرین جزئیات مربوط به تعطیلات بازنشستگان را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مبلغ عیدی کارمندان و مستمری بگیران چقدر بود؟
مبلغ بایرام مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی به عنوان مبلغ بایرام مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​اعلام می شود که معمولا در اسفند ماه پرداخت می شود.

مرخصی و پاداش پایان سال یکی از حقوقی است که به کارکنان کشوری، کارگران، بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در پایان سال تعلق می گیرد. میزان این تعطیلات برای هر گروه از افراد به صورت جداگانه و طبق فرمول خاصی تعیین می شود. حقوق کارمندان کشوری و نظامیان توسط هیات وزیران و حقوق کارمندان دولت توسط وزارت کار تعیین می شود. میزان عیدی افرادی که کمتر از یک سال سابقه خدمت دارند بر اساس ماه های حضور در محل کار محاسبه می شود.

عیدی کارگر بر اساس مصوبه مصوب نمایندگان شورای اسلامی محاسبه و تعیین می شود و بر اساس این مصوبه که در سال 1370 به تصویب رسیده است، تعطیلی کارگر در پایان سال معادل دو برابر حداقل مزد کارگر است. . البته این مبلغ حداقل مرخصی کارگر است و حداکثر مرخصی تا سه برابر حداقل حقوق ماهانه کارگر قابل پرداخت است. بنابراین، حقوق ادی حداقل برابر با حقوق 60 روز آخر کار و حداکثر برابر با حقوق 90 ​​روز آخر کار است.)

همچنین مدت مرخصی کارگران نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی آنان تجاوز کند. همچنین طبق قانون پرداخت مرخصی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه ها کار می کنند الزامی است، در این صورت میزان مرخصی باید بر اساس شصت روز حقوق و به نسبت روزهای کار وی محاسبه شود. در واقع در این شرایط ابتدا کمک هزینه ماهانه کارگر با ضرب در تعداد ماه های خدمت محاسبه می شود، مبلغ نهایی مقرری سالانه تعیین و پرداخت می شود.

قانون تعطیلات کارگری سال هاست که بدون تغییر چندانی اعمال می شود. قانونگذار با تصویب قانون نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت، مصوب 1374، اعتبار قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاهها را موضوع قانون کار مصوب 1356 لغو نکرد. بنابراین تصمیم تعیین مرخصی به میزان 60 روز از آخرین حق الزحمه روزانه مشمولان قانون کار به قوت خود باقی است.