متقاضیان دو طرح خودرو؛ علاوه بر موجودی 230 میلیونی، یک حساب نیابتی به نفع سازمان نگهداری کنید

متقاضیان دو طرح خودرو؛  علاوه بر موجودی 230 میلیونی، یک حساب نیابتی به نفع سازمان نگهداری کنید

سخنگوی وزارت حراست اعلام کرد: متقاضیانی که در دو پروژه تلفیقی و فروش ایران خودرو شرکت کرده اند، علاوه بر داشتن موجودی معادل 230 میلیون تومان در حساب نیابتی، باید به بانک امل نیز اطلاع دهند که حساب نیابتی در سوال علاوه بر ایران خودرو برای سازمان پشتیبانی تایید شده است.

امید کلیباف در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متقاضیانی که در طرح فروش اضطراری اخیر ایران خودرو ثبت نام کرده اند، اما تا زمان مشخص شدن نتیجه قرعه کشی، می خواهند فرصت ثبت نام در طرح یکپارچه خودروهای داخلی را از دست ندهند (البته). ، با یک شرط). کسانی که در طرح ایران خودرو برنده اعلام نمی شوند) می توانند از همان حساب نمایندگی تعریف شده برای طرح ایران خودرو خود استفاده کنند و نیازی به افتتاح دو حساب ندارید، اما موجودی دو طرح باید معادل 230 میلیون تومان (130 میلیون تومان) باشد. ایران خودرو و 100 میلیون تومان طرح یکپارچه خودروی داخلی) در حساب خود دارند. همچنین علاوه بر حساب پروکسی نزد ایران خودرو، نمایندگی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده را نیز دارند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در واقع باید به بانک عاملی که حساب نیابتی برای نمایندگی حساب مذکور برای سازمان حمایتی تعیین کرده است مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: البته ثبت نام در طرح یکپارچه تنها در صورت عدم اعلام برندگان طرح فروش فوق العاده اخیر ایران خودرو به قوت خود باقی خواهد ماند. اگر افرادی جزو برندگان طرح ایران خودرو باشند، امکان ثبت نام در طرح یکپارچه خودروهای بومی را ندارند و به صورت خودکار حذف خواهند شد. اما در صورتی که افراد برنده طرح ایران خودرو نشده باشند می توانند 130 میلیون تومان (ویژه حساب پروکسی ایران خودرو) برداشت کنند و 100 میلیون تومان ویژه طرح یکپارچه را در حساب پروکسی نگه دارند.

50 درصد ظرفیت طرح تلفیقی طرح جوانان جمعیت/ مادران نیز باید دارای حساب نیابتی باشد.

قالیباف تصریح کرد: در طرح یکپارچه خودروی داخلی، طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به طور کامل اجرا می شود و 50 درصد تولیدات خودروسازان بین مادران واجد شرایط توزیع می شود. ساز و کار به این صورت خواهد بود که در همان ابتدای ثبت نام دو طرح ویژه متقاضیان عادی و طرح ویژه مادران مشمول طرح جوانان جمعیت اجرا می شود. پس از ثبت نام، توزیع خودرو 50-50 خواهد بود. یعنی مثلاً اگر یکی از خودروسازان در فروردین 1402 60 هزار خودرو تولید می کرد و به سامانه تحویل می داد، 30 هزار خودرو به متقاضیان عادی و 30 هزار خودرو به مادران اختصاص می یافت.

سخنگوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: اگر مادران متقاضی بیش از 30 هزار نفر باشند وارد مرحله تعیین ترتیب توزیع شده و برای تعیین ترتیب قرعه کشی انجام می شود. با این حال، آنها خودرو را زودتر از متقاضیان عادی تحویل می گیرند.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که علیرغم اینکه در طرح های گذشته خودروسازان نیازی به تعریف حساب وکالت برای مادران نبوده و تنها برای متقاضیان عادی در نظر گرفته شده بود، اما در این طرح یکپارچه خودرو مادران نیز نیازمند هستند. برای راه اندازی حساب وکالت و واریز 100 میلیون تومان اقدام کند.

خودروهای فرسوده سهمی در طرح یکپارچه ندارند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مهم این است که در این طرح تلفیقی برای خودروهای داخلی سهمیه ای برای خودروهای فرسوده نخواهیم داشت. زیرا طبق قانون سهمیه تعویض خودروی فرسوده باید 10 درصد قرعه کشی باشد و از آنجایی که قرعه کشی لغو شده است، خودروهای فرسوده سهمی در این طرح یکپارچه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید