متنوع ترین مزرعه عمودی جهان در همسایگی ایران

متنوع ترین مزرعه عمودی جهان در همسایگی ایران

بزرگترین مزرعه عمودی جهان در مساحتی بیش از 30000 متر مربع در دبی و نزدیک فرودگاه بین المللی آل مکتوم قرار دارد و می تواند سالانه بیش از 900000 کیلوگرم سبزیجات تولید کند.

سیستم آبیاری بزرگترین مزرعه عمودی جهان

متنوع ترین مزرعه عمودی جهان در همسایگی ایران

همانطور که در وب سایت پرواز امارات گفته شده است، این مزرعه عمودی از یک سیستم بسته استفاده می کند که آب را در گیاهان به گردش در می آورد تا از آن به طور موثر استفاده کند. علاوه بر این، در طی این فرآیند، آب تبخیر شده و در سیستم بازیافت ذخیره می‌شود و در مقایسه با کشاورزی سنتی در زمین‌های باز، سالانه 250 میلیون لیتر آب صرفه‌جویی می‌شود.

مسافران خطوط هوایی امارات و سایر ایرلاین‌ها می‌توانند با وجود این مزرعه از سبزیجات برگ‌دار مانند کاهو و اسفناج در پروازهای خود استفاده کنند. اتباع امارات نیز می توانند این محصولات را از فروشگاه های تحت برند بوستانیکا خریداری کنند.

علاوه بر این، محصولات تولیدی این مرکز که به اختصار ECO 1 نامیده می شود، از قبل تمیز بوده و نیازی به شستشوی اولیه ندارند، زیرا بدون استفاده از آفت کش ها، علف کش ها و سایر مواد شیمیایی کشت می شوند.

متنوع ترین مزرعه عمودی جهان در همسایگی ایران

مدیر عامل شرکت کراپ وان در بیانیه ای نوشت: «ECO 1 به چالش های رو به رشد زنجیره تامین و مسائل امنیت غذایی می پردازد و میلیون ها مصرف کننده جدید را با مزایای کشاورزی عمودی آشنا می کند. ماموریت ما در این مزرعه جدید پرورش آینده ای پایدار برای پاسخگویی به تقاضای همه مردم در سراسر جهان برای غذاهای تازه و محلی است.

ساخت این مزرعه عمودی در سال 2018 آغاز شد.در آن زمان کراپ وان که در زمینه کشاورزی عمودی فعالیت می کند و هواپیمایی امارات تصمیم گرفتند با سرمایه گذاری مشترک 40 میلیون دلاری امارات کراپ وان را بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید