متوسط ​​پرداخت ملی تبصره 18 برای بانک‌های عاملی که مهلت پرداخت تسهیلات 15 روزه را اعمال نمی‌کنند، 12 هزار میلیارد تن / 6 درصد جریمه است.


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866465

مدیرکل دفتر آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی:

ابراهیم صیامی گفت: ورود حسابداران در قالب حساب های بانکی تخلف است در حالی که تهیه تجهیزات از ابتدا تا زمان پرداخت یا تعیین تکلیف باید 15 روز طول بکشد اما این مدت در عمل اعمال نمی شود. قطعی منابع تسهیل شده برای بانک های عامل در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ظهر امروز جلسه مدیران کل اقتصاد و دارایی و منطقه هشت با حضور مدیرکل دفتر آینده پژوهی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاون اقتصادی سازمان برگزار شد. استان کرمان شد .

دکتر ابراهیم صیامی مدیرکل دفتر آینده پژوهی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: میانگین پرداختی تبصره 18 در کل کشور 12 هزار میلیارد تن است اما در مرحله انعقاد قرارداد 18 میلیارد تن است که این رقم در کل کشور است. قبل از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: با همه روسای کل و مدیران عامل بانک ها جلسه ای رسمی برگزار کردیم و 3 اخطار ویژه دادیم که اولین اخطار آن معرفی حسابداران در قالب حساب های بانکی است که عملاً مداخله می کنند در حالی که اعطای تسهیلات باید 15 روزه باشد. از «قرارداد تا زمان پرداخت یا اعطا هزینه می‌شود، اما این مدت عملاً در 9 رأی‌گیری نمی‌شود.

صیامی تاکید کرد: در صورت تخلف بانک‌های دولتی در مدت 15 روز پس از دریافت وجوه از تبصره 18، بانک‌های موجود در شهرستان ماله 6 درصد با تاخیر جریمه شدند.

وی افزود: پرداخت تسهیلات تبصره 18 شاخص عملکرد بانک‌های دولتی است و به بانک‌های خصوصی نیز اطلاع داده شده است که در صورت نرسیدن بانک‌های موجود به حد درخواستی وزارتخانه، قرارداد بانک‌های دولتی تا پایان سال لغو می‌شود. 30 خرداد بانک های خصوصی.

صیامی اذعان داشت: سال گذشته منابع ما هدف گذاری شد اما امسال منابع پایدار وجود ندارد، 37 میلیارد تن از استان ها و 10 میلیارد از مازاد معادن و حقوق دولتی، 13 میلیارد تن از وام های سال گذشته در جهش تولید باقی مانده است. ” که نیاز به کمک مجلس دارد تا بتوانیم تبصره 18 را در مورد اعمال قانون 2034 در سال جاری آغاز کنیم.

وی حقوق دولتی معادن و استان ها را در هزار و 401 منبع ذکر می کند و می گوید: برنامه ما این است که درآمد مازاد استان ها را به خود استان ها منتقل کنیم تا صرف ساخت استان شود که باز هم نیازمند اهرم قانونی در این زمینه است. ما تا 22 شهریور ماه مجلس داریم تا بتوانیم 70 درصد منابع این حوزه را جذب کنیم.

صیامی گفت: 51 میلیارد تومان نیز در بانک کشاورزی داریم که عملاً عمداً برای بانک گیر کرده و مغفول مانده و عملاً اجرای تبصره 18 غیرممکن است که پیگیر هستیم تا مشکل افزایش سقف تصمیمات استانی از محل رفع شود. 20 میلیارد تا 50 میلیارد برای حل مشکلات برای حل یک گره کوچک.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید