بانک ها می روند اگر نمی توانند خدمت کنند! / بانک های کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی برای پرداخت تسهیلات ندارند

ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782363

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک های کهگیلویه و بویراحمد از نظر پرداخت تسهیلات و وام وضعیت خوبی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، سیدعلی احمدزاده در نشست مهم هیات مدیره بانک کهگیلویه و بویراحمد با اعلام تعداد مدیران بانک های بومی و غیر بومی استان گفت: از همه بانک ها انتظار دارم. احساس مسئولیت کند.” مدیران غیر بومی نیز باید تفکر بومی داشته باشند به این معنا که باید برای گره گشایی از مشکلات مردم این استان گام بردارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان کم درآمد هستند و خانواده هایی دارند که قتوله یموت ندارند. «مایه تاسف است که 50 درصد مردم دیشموک تحت پوشش کمیته امداد هستند. آیا کسی با پول کمیته حمایت می تواند در این شرایط اقتصادی زندگی کند؟”مادر 4 یتیم چگونه می تواند با هزینه کمیته حمایت زندگی کند، ما کارمند هستیم و از حقوق آخر ماه راضی هستیم اما خانواده های محروم چه باید بکنند؟

وی گفت: دولت سیزدهم تلاش کرده تا تغییراتی در این استان ایجاد کند. در دیشموک به مردم گفتم به خدا نگویید ما را زیر پوشش کمیته امداد نگیرید. مدیرکل کمیسیون و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید را بردم تا با مردم صحبت کنم که با ارائه تسهیلات می توان کار پیدا کرد. به همین دلیل از همه بانک ها می خواهم در این مسیر سخت گیری نکنند.

مدیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوان ها جلوی من را می گیرند و می گویند در مورد وام ازدواج سخت گیری می کنند و از ما 3 کارمند ضامن می خواهند. چگونه می توانم 3 کارمند ضامن را در دیشموک که تحت پوشش کمیسیون است پیدا کنم؟

احمدزاده خطاب به سیستم بانکی گفت: برخی از شما بانک ها هم این حق را دارید اما اگر بخواهید سخت گیری کنید هیچ اتفاقی نمی افتد. من به شما توصیه می کنم که رویه را تغییر دهید. در روستاهایی مانند کلا رئیسی، دیشموک، چاروسا استعدادها و توانایی ها در دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و مشاغل زودبازده وجود دارد.

وی با اشاره به ایجاد شهرک دامپروری در کوم گفت: می توانیم کاری مشابه در کهگیلویه و بویراحمد انجام دهیم و کاری ایجاد کنیم که 50 خانوار از آن بهره مند شوند. من مخالف توسعه واحدهای دامپروری نیستم اما مردم روستاها باید از ایجاد و توسعه این واحدها بهره ببرند.

احمدزاده گفت: ایجاد یا توسعه یک واحد دامداری اما پول و درآمد آن به تهران می رود، به نفع استان نیست و مشکل ما را حل نمی کند، ایجاد واحدها به نفع هلدینگ نیست، بلکه به نفع استان است. مردم.”

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متاسفانه گلایه های زیادی از سیستم بانکی استان وجود دارد. مردم هر جا مرا می بینند می گویند بانک پدرمان آنها را بیرون آورده است.» به مردم می گویم بیایند وسایل بیاورند و کار کنند، بانال ها و بانک ها سخت گیری می کنند.

مدیر عامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمی دانم شما بانک ها با تمام سختی می خواهید چه کار کنید اما با کمک معاون اقتصادی استانداری راهی برای گره گشایی از وضعیت موجود بیابید. در استان.”

احمدزاده با بیان اینکه همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد از سیلاب و کلوار گرفته تا بمبئی و کلاه رئیسی، لوداب، گچساران و بویراحمد و کهگیلویه و سایر نقاط استان را می توان با یک چشم دید گفت: مردم در همه جای استان هستند. بخش هایی از استان کم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع موانع سرمایه گذاری از طریق بانک ها امکان پذیر است بنابراین توصیه می کنم موانع دست و پا گیر را برطرف کنید. تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان بیش از هزار میلیارد تن بود که در صورتی که شرایط بانک ها به گونه ای بود که بی فایده بود، برای ایجاد اشتغال باید از سوی بانک ها پرداخت می شد.

او گره زایمان در دست بانک ها را بررسی کرد و گفت: «اگر نمی توانید بدون تعارف بگویید گره ها را باز کنید و جای خود را به دیگری بدهید. اگر نمی خواهید گره اشتغال را باز کنید من در تهران پیگیری می کنم. من حتی از طریق دفتر رئیس جمهور اقدام می کنم.»

مدیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از گره های کور بانک ها خسته شده اند. به مدیران بانک ها توصیه می کنم بر کارشناسان نظارت کنند. مطلع شدم کارشناس درخواستی متفاوت از متقاضی تسهیلات بانکی داشته است.»

او با بررسی مدیران بانک گفت که کار کردن غیرممکن است. کارشناسان را تماشا کنید کسانی را که با مردم خوب رفتار نمی کنند تغییر دهید. دولت سیزدهم به دنبال شغل جهادی است و نیاز به نیروهای پاک دارد. سیستم عمومی برای شما هزینه دارد که مدیر کل شوید.

احمدزاده گفت: می توانم از هر 1000 مدیر یک نفر را به لغزش توصیه کنم. فساد در بانک ها تا مردم نگویند بانک محل فساد و تباهی است. یک نفر آمد و به من گفت که من ورشکست شده ام چون آنچه بانک از من خواسته انجام نداده ام.

احمدزاده این بار به معاون اقتصادی خود گفت: آقای عسکری با مدیران ناب بانکی خود فرهنگ ایجاد اشتغال را در بانک تغییر داده است. در سیلاب و کالواری ممکن است نتوانیم یک واحد بزرگ بسازیم، اما می توانیم از مردم، زنان و دختران بخواهیم جوجه های محلی پرورش دهند و سپس به آنها بگوییم که مرغ ها را جمع آوری کرده و بکشند و به استان های دیگر بفرستند. این کار را با 50 و 100 میلیون تومان می توان انجام داد، اما اگر بانک ها همکاری نکنند، کاری از دست ما برنمی آید.

مدیران عامل کهگیلویه و بویراحمد گفتند اگر 100 نفر مثل من، احمدزاده و عسکری بیایند اگر راهش باشد تغییری ایجاد نمی شود. گفتیم استان ما بیشتر به ما نیاز دارد.

احمدزاده گفت: امکاناتی که در تهران داشتم بیشتر از کهگیلویه و بویراحمد بود اما استان به من نیاز داشت. من می آیم و از شما می خواهم که این موانع و محدودیت ها را باز کنید.

وی مدیران را به صداقت توصیه کرد و سخنان خود را با اولتیماتوم به مدیران بانک خاتمه داد و خاطرنشان کرد: بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات و وام دهی وضعیت خوبی ندارند. به ما اطلاع دهید تا فرد دیگری جایگزین شود و اگر به ما مراجعه نکردید ما به شما مراجعه می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید