مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد


ساعت: 16:57
تاریخ انتشار: 1401/01/17
شناسه خبر: 1820113

محمد هزائی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی محتبی امینی را به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر منصوب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن حکم دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

جناب آقای مجتبی امینی

نظر به تجارب و تعهد خود، جنابعالی را به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر منصوب کردم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در نظر گرفتن افق های ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی بر اساس رویکرد «قانون، استانداردسازی و عدالت» با سه نیاز اجتناب ناپذیر سینمای ایران – «اخلاق، آگاهی، امید» ضمن همراهی با فرهیختگان سینما، منتقدان و نمایندگان رسانه، جوانان متعهد و آگاه؛ و با توجه به اصل صرفه جویی و پرهیز از هرگونه تشریفات غیر ضروری و بهره مندی از تجربیات ارزنده گذشته و ظرفیت سینمای ایران برای میزبانی از دهه فجر سینمای ایران در دهه فجر انقلاب اسلامی موفق باشید.

چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر قرار است در ساختاری منسجم و یکپارچه در سطح ملی و بین المللی با محوریت دیپلماسی فرهنگی، شناخت نیازهای منطقه ای و بین المللی و جلب مشارکت گسترده کشورهای دارای اشتراکات مذهبی و فرهنگی برگزار شود. آنها گفتمانی هستند که فرصتی دوگانه برای سینمای ایران در عرصه ملی و بین المللی فراهم کرده است.

هماهنگی، همکاری و حمایت نهادها و معاونت های سازمان نیز برای برگزاری مشهورترین جشنواره بین المللی فیلم فجر انقلاب اسلامی مهم تلقی می شود.

جا دارد از زحمات و مساعدت جناب آقای مسعود نقاش زاده که علیرغم زحمات حرفه ای به عنوان منشی این رویداد سینمایی را پذیرفتند تقدیر و تشکر نمایم.

محمد هزائی / معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری

گفتنی است، معتبی امینی پیش از این مشاور رئیس و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، دبیری سه جشنواره فیلم کوتاه سما، دبیر دو جشنواره بود. جشنواره چهل چراغ، عضو اتحادیه تهیه کنندگان فیلم. او بیش از 20 فیلم را تهیه و کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید