مجرمان شیک و شیک شده اند / جرایم امروز با جنایات 10 سال گذشته متفاوت است


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882878

فرمانده انتظامی کشور گفت: جنایات امروز با 10 سال قبل متفاوت است. تصور ما از مجرم در گذشته فردی بود که شرایط جسمانی خاصی داشت، اما امروزه افرادی که مرتکب جرم می شوند ظاهری شیک و شیک دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در اولین رویداد در حوزه ماموریت های پلیس آگاهی با موضوع استفاده از هوش مصنوعی (کشف جرم علمی بر اساس بیومتریک فناوری) و افتتاحیه مرکز نوآوری تحقیق و توسعه شرکت ناجی با بیان اینکه امروزه پلیس جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور ماموریت های متعدد و متنوعی بر عهده دارد.

فرمانده انتظامی کشور گفت: یکی از ماموریت های اصلی پلیس پیشگیری از وقوع جرم است و در صورت وقوع جرم باید به سرعت آن را پیگیری و به عدالت برسیم. ما حافظ جان و مال و ناموس مردم هستیم. با پیشرفت تکنولوژی، جرایم پیچیده تر شده اند، به این معنی که جرایمی که امروز رخ می دهد با جرایم 10 سال پیش متفاوت است. تصور ما از جرم در گذشته این بود که مجرم باید شرایط جسمانی خاصی داشته باشد اما امروزه افرادی که مرتکب جرم می شوند ظاهری شیک و به عبارتی با کلاس دارند و از تمام امکانات تکنولوژی استفاده می کنند.

وی گفت: پلیس باید با تجهیزاتی که در اختیار دارد و با هوشمندی خود از مجرمان سبقت بگیرد و از جرم و جنایت اطلاعات داشته باشد و از وقوع جرم جلوگیری کند.

سردار اشتری تصریح کرد: در دهه های اخیر شاهد این رشد در نیروی انتظامی بوده ایم و قدم های خوبی برداشته شده است. از دو سال پیش گامی در جهت هوشمندسازی پلیس برداشته ایم و باید این سرعت را افزایش دهیم.

وی افزود: امروز با استفاده از ظرفیت دانش بنیان گام بزرگی در کشف جرایم علمی برداشته ایم و مردم آثار آن را خواهند دید.

سردار اشتری با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در کشف جرایم در پلیس آگاهی گفت: در برخی موارد به دلیل محدودیت ها نتوانستیم اطلاعاتی ارائه کنیم اما همکاران ما با استفاده از تجهیزات مدرن موفق شدند اقدامات خوبی انجام دهند که نمونه آن کشف سرقت .بانک ملی حدود یک ماه پیش بود. پلیس در حل این دزدی کار بزرگی انجام داد، هر چند در این زمینه کم کاری انجام شد.

وی با بیان اینکه در 80 درصد جرایم سرب اولیه داشتیم، گفت: در سرقت بانک ملی سرب نداشتیم اما پلیس با استفاده از تجهیزات و کارآگاهان حرفه ای کار را انجام داد.

فرمانده انتظامی کشور گفت: امروز مردم خواستار این هستند که پلیس و دولت با کمال عزت از وقوع جرم جلوگیری کنند.

فرمانده فرجه با اشاره به فعالیت پلیس در بحث دانش بنیان گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم و بخشی از اقدامات را به استارت آپ ها برون سپاری کرده ایم. ما در همکاری با شرکت های دانش بنیان به خوبی کار می کنیم و از فناوری های پیشرفته استفاده می کنیم و هر جا که نیاز به حمایت از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم حتما کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پلیس بیشترین خدمات را به مردم ارائه می کند، گفت: سالانه بیش از 100 میلیون خدمت به مردم ارائه می کنیم. در خدمت جدید موفق تر خواهیم بود.

رئیس پلیس کشور گفت: انشاالله با استفاده از ماشین آلات مدرن و فناوری روز در اداره برای مقابله و حل جرائم اقدامات خوبی انجام داده و زیرساخت های خود را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برخی از روسای پلیس کشورهای پیشرفته از اقدام سریع پلیس ایران در حل و فصل سرقت بانک ملی تقدیر کردند و گفتند که پلیس جمهوری اسلامی ایران نه تنها در کشور و منطقه بلکه در سطح کشور نیز ارتقا یافته است. جهان به عنوان یک پلیس هوشمند

انتهای پیام
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید