سمنان; استان پیشرو در کاهش جرایم/ آزادی ۸۹ زندانی با کمک خیران در سال گذشته

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; امید کهربای مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان ظهر امروز در نشست خبری گفت: حرفه آموزی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان یکی از استان های برتر کشور در کاهش زندانیان جرایم اجباری است، گفت: در حال حاضر تنها 5 محکوم در زندان های استان سمنان و از نظر تعداد زندانی و تعداد زندانیان حضور دارند. از زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد در روستاها بیشتر است.

وی افزود: معتقدیم آزادی زندانیان به هر قیمتی نیست، اما از طرفی زندان جای مجرمان است نه بدهکاران، بنابراین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

کهربایی از حرفه آموزی 50 درصد از مشمولان در سال گذشته خبر داد و افزود: زندانیان متناسب با نیاز جامعه در این زمینه آموزش دیدند و از سوی سازمان فنی و حرفه ای گواهی صادر شد که بدون بحث زندانیان است. ذکر شده است تا بتوانند به راحتی از فرصت های بانکی استفاده کرده و وارد بازار کار شوند.

به گفته کهربایی 45 درصد از محکومان شاغل در زندان های استان و در بخش های مختلف کارگاهی، کشاورزی و صنایع دستی مشغول به کار بودند که در سال گذشته 2 میلیارد و 180 میلیون تن حقوق دریافت کردند.

کهربایی اذعان داشت: دادخواهی الکترونیکی در دو سال اخیر در خصوص ویروس کرونا در راستای تکریم زندانیان و جلوگیری از تأخیر دارسی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 7 درصد از محکومان دارای بند الکترونیکی هستند و این اوراق تحت نظارت قوه قضائیه است و از این رو این فرصتی است که در خدمت تسهیل پرونده های زندانیان ایجاد شده است.

به گفته کهربایی، فعالیت های اصلاحی، تربیتی و فرهنگی نیز بیش از حد معمول در زندان ها انجام می شود و اداره زندان در سال گذشته به عنوان نهاد برتر شناخته شد و بالاترین جایگاه را در مسائل فرهنگی و ورزشی در سطح کشور دارد. استانی

مدیرکل زندان ها و تامین اجتماعی استان سمنان بیشترین تعداد زندانیان را مربوط به مواد مخدر و سپس سرقت می داند و می گوید: از نظر سنی بیشترین جرایم مربوط به گروه سنی 19 تا 39 سال و در سطح بالا است. مدرسه..

به گفته کهربایی، سال گذشته 89 نفر از بدهکاران با پرداخت 31 میلیارد ریال آزاد شدند و 36 میلیارد ریال نیز از محل کمک های خیریه جمع آوری شد که مابقی آن در سال جاری هزینه می شود.

کهرابی گفت: شورای اسلامی شهر جدید مصوبه شورای شهر و شهردار دوره قبل را نپذیرفت و مجدداً مصوبه و تفاهم نامه امضا شد اما هنوز اقدام عملیاتی نشده است.

وی در خصوص آخرین بازسازی کاروانسرای شاه عباسی سمنان افزود: طی آخرین اقدام تفاهم نامه ای بین اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل زندان ها برای آزادسازی زندانیان منعقد شد. کاروانسرای تاریخی در مرکز سمنان.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان مسئولیت آزادسازی کاروانسرای تاریخی شهر سمنان را بر عهده بگیرد.



مدیرکل زندان های استان سمنان در پایان گفت: پس از تصویب تفاهم نامه امضا شده توسط مرکز، آزادسازی کاروانسرای تاریخی سمنان تسریع می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید