آزادی ۳۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان با کمک خیران در سال گذشته


ساعت: 18:50
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822663

پیمان پروین گفت: سال گذشته 377 نفر به دلیل جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند و این افراد بیش از 1600 میلیارد ریال بدهی داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، پژمان پروین مدیرکل زندانهای خوزستان در مراسم تعطیلات گلریزان از آزادی زنان زندانی که در جرایم مالی غیرعمد سرپرست خانوار بودند که به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، گفت. در علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. زندانیان جرایم غیرعمد که بیش از 1600 میلیارد ریال بدهی داشتند از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به روند پرداخت بدهی این زندانیان افزود: یک هزار و 180 میلیارد ریال از طریق ربوی، 63 میلیارد ریال نقدینگی مشتریان، 16 میلیارد ریال از محل صندوق بیمه، 47 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و بیش از 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی. مجموعه کمک های خیریه به ستاد بازپرداخت دیه اهدا شد.

مدیرکل زندانهای خوزستان با تقدیر از بخشودگی ‘بدهکاران’ شاکیان گفت: شاکیان 230 میلیارد ریال از بدهی این زندانیان را بخشیده اند.

پروین افزود: در حال حاضر 301 زندانی جرایم غیرعمد با چهار هزار میلیارد ریال بدهی در زندان به سر می برند و در همین روند با جمع آوری 100 تا 150 میلیارد ریال می توانند آزاد شوند.

وی ادامه داد: 13 نفر از این مددجویان زنانی هستند که در حال حاضر در بند نسوان دوران محکومیت خود را می گذرانند که 6 نفر از آنها بدهی سنگینی دارند اما بدهی هفت نفر از آنها بالغ بر 30 میلیارد ریال است که شاکیان از 15 میلیارد ریال نیز گذشته است. “

مدیرکل زندان های خوزستان تاکید کرد: در صورت جمع آوری 15 میلیارد ریال می توان تا پایان ماه مبارک رمضان 7 زن زندانی جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده بازگرداند.

پروین افزود: جای تاسف است که زنان به جای اداره خانواده در زندان هستند. اگرچه این افراد در محیط زندان به فعالیت هایی مانند خیاطی و صنایع دستی نیز می پردازند و به کسب درآمد می پردازند، اما به محض دوری از خانواده و فرزندان، مشکلاتی برای خانواده و ایجاد جامعه ایجاد می شود.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به فرهنگ اسلامی و آموزه های دینی در ماه مبارک رمضان برای کمک به دیگران گفت: کمک به زندانیان و خانواده های نیازمند بخشی از فرهنگ غنی اسلامی و مکتب امام علی (ع) در ماست. کشور. «این امر رایج است.

رضا نجاتی افزود: خوزستان یکی از استان های پیشگام در رسیدگی به خانواده های نیازمند و زندانیان جرائم غیرعمد است و اقدامات خوبی در سال های اخیر در استان انجام شده است.

وی کمک به مردم در زندان به ویژه زنان زندانی را مهم دانست و گفت: اگر زنان به ویژه مادران و همسران در زندان باشند، جامعه عواقب خوبی نخواهد داشت.

نجاتی همچنین بر لزوم اطلاع رسانی به پویش در خصوص کمک به زندانیان جرایم غیرعمد تاکید کرد و افزود: ممکن است خانواده های زیادی علاقه مند به مشارکت در این خیریه باشند اما از این گونه آیین ها اطلاعی نداشته باشند.

بر اساس این گزارش، مراسم گلریزان زنان زندانی در جرایم مالی غیرعمد سرپرست خانوار با همکاری اداره کل بانوان استان خوزستان، ستاد دیه، بنیاد خیریه آبشار عاطفه و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

ستاد دیه استان، شماره حساب بانک ملی 0106230654006 و کارت مجازی بانک انصار به شماره 6273811043822565 و کارت مجازی بانک تجارت را به شماره 62735399991667768 برای مشارکت خیریه های گل اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید