زندانیان زنجان زندانی سیاسی و امنیتی ندارند/ آزادی ۶۷ زندانی جرائم غیرعمد با کمک مردمی


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878889

مدیرکل زندان های استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ یک از زندان های استان زندانی سیاسی نداشتند، گفت: پس از نرگس محمدی که از زندان زنجان آزاد شد، هیچ زندانی سیاسی و امنیتی دیگری تحت این شرایط نداریم. تعریف امنیتی. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حجت الاسلام حسین بنیادی ظهر امروز در نشست خبری هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر جرایم خارج از زندان سرقت است اما بیشتر جرایم و دلایل زندانی شدن مربوط به مواد مخدر و سپس سرقت است.

وی خاطرنشان کرد: اکثر زندانیانی که به دلیل سرقت در زندان به سر می بردند نیز معتاد بودند و اکثریت جمعیت در زندان ها مربوط به مواد مخدر بودند.

حجت الاسلام بنیادی گفت: سال گذشته با کمک و همکاری مددکاران، شورای حل اختلاف و خیران توانستیم رضایت 5 زندانی محکوم به اعدام را که به قصاص محکوم شده بودند، جلب کنیم. جرم همه آنها قتل است. البته ما به دنبال رضایت شاکیان این زندانیان نیز هستیم تا بتوانیم حائز شرایط را راضی کنیم.

مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان کمترین تعداد زندانی را در بند نسوان دارد و هم اکنون 15 نفر در این بند نگهداری می شوند، گفت: در این قتل حضور دارند.

وی تصریح کرد: ورودی کانون اصلاح و تربیت و ورودی بند نسوان زنجان نسبت به کل کشور بسیار کم است.

حجت الاسلام بنیادی با تاکید بر اینکه هیچ یک از زندانیان استان زنجان زندانی سیاسی ندارند، گفت: پس از نرگس محمدی که از زندان زنجان آزاد شد، زندانی سیاسی و امنیتی دیگری از نظر امنیتی نداریم.


* 67 زندانی جرائم مالی غیرعمد در ماه مبارک رمضان از زندان های زنجان آزاد شدند.

مدیرکل زندان استان زنجان گفت: مردم نیکوکار استان زنجان در ماه مبارک رمضان امسال 7 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال 67 زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان های استان زنجان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: این روند همچنان ادامه دارد و این در حالی است که سال گذشته در مجموع 263 زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان های زنجان آزاد شدند. استان . .

حجت الاسلام بنیادی افزود: در حال حاضر زندانی جرائم مالی غیرعمد با مجازات کمتر از 50 میلیون تن در زندان های زنجان نداریم و مجموع زندانیان مهریه پنج نفر است.

وی با یادآوری: اشتغال یکی از اولویت های اصلی سازمان زندان ها در سال جاری است، گفت: کار فرهنگی، حرفه آموزی و اشتغال در راستای اصلاح و تربیت مورد بحث است.

مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه اشتغال زندانیان سه مرحله دارد که شامل نشستن، کارگاهی و اعزام به محل کار است، گفت: کم تحرکی به این صورت است که زندانی در بند و اتاق خود می نشیند و کاردستی می کند.

وی با بیان اینکه اشتغال کارگاه به گونه ای بود که یک زندانی از بند خارج می شد و در فضای کارگاه مشغول به کار می شد، افزود: اشتغال اعزام زندانی به گونه ای بود که زندانیان واجد شرایط با ضمانت سند واقعی از زندان آزاد می شدند و پس از آن. و با تایید شورای مربوطه، در کارخانه های استان کار می کنند و در نظر داریم که این گونه اشتغال ها را تحریک کنیم.

حجت الاسلام بنیادی با تاکید بر اینکه به دنبال کار اجباری برای زندانیان نیستیم و تا حد امکان به آنها پرداخت می کنیم، گفت: استان زنجان در سال گذشته رتبه 4 کشور را در پرداخت حقوق به زندانیان کسب کرده است.


* زمین مورد نیاز برای جابجایی زندان مرکزی زنجان شناسایی شد

امسال مدیرکل زندانهای استان زنجان در مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که هر کارفرمایی که به زندان برود و شغل ایجاد کند از مالیات معاف است و کسانی که در زندان کارآفرینی می کنند از شرایط نامناسبی برخوردارند.

وی در خصوص جابجایی زندان مرکزی زنجان به خارج از شهر گفت: زمین مربوطه تامین و مورد تایید مرکز قرار گرفت و موافقت آن چند روز پس از سفر رئیس جمهور به استان زنجان در سال گذشته اعلام شد.

حجت الاسلام بنیادی با بیان اینکه زمین به مساحت حدود 40 هکتار در جاده دندی است، گفت: به دنبال انتقال زمین به زندانی هستیم که مراحل اداری را طی می کند و این واگذاری در سال جاری در حالی صورت می گیرد که یک زندان وجود دارد. در حال ساخت ما همچنین از فروش زمین و ساختمان فعلی زندان مرکزی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی را در زندان ها برای زندانیان اجرا می کنیم، گفت: تا 15 جزء از قرآن کریم را حفظ کردند.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر دست ساز نداریم که وارد زندان شود، گفت: در گذشته مواد مخدر داخل و اطراف زندان مرکزی ریخته می شد که با اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب دوربین های قوی، تبلیغات، کمک گرفتن از آنها موفق شدیم. پلیس و دیگران پرتاب مواد در زندان را به صفر برسانید.

حجت الاسلام بنیادی گفت: متادون درمانی که یکی از راه های پیشگیری و کنترل است را در داخل زندان ها داریم.

مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه در زندان های استان پرسنل نداریم، خاطرنشان کرد: حکم سپاه و بازداشتگاه های اطلاعات و نیروی انتظامی از سوی اداره کل زندان ها صادر شده اما توسط خود نهادها اداره می شود.

وی افزود: در زندان های استان جرایم سایبری نداریم و موردی هم نداشته ایم که گوشی موبایل در زندان پیدا شود.


* 15 هزار و 815 خانوار تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان زنجان هستند

مدیرکل زندانهای زنجان در خصوص حمایت از خانواده زندانیان در دوران حبس گفت: ببندید.

وی با بیان اینکه مرکز نگهداری پس از آزادی زندانیان در سال گذشته 73 مورد نافرمانی خانوادگی داشته است، گفت: 93 مورد به کمیته امداد، ساخت و بهسازی 3 منزل، 120 مورد نیز برای دریافت خدمات به نهادهای حمایتی ارجاع شده است. شامل 30 نفر اشتغال زایی از محل صندوق کارآفرینی به مبلغ 23 میلیارد و 794 میلیون ریال و دریافت تسهیلات از بانک ملی برای 3 نفر به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال و 353 مورد کمک غیرنقدی.

حجت الاسلام بنیادی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان استان زنجان متشکل از 815 خانوار است که در سال گذشته 2856 فقره سبد معیشتی و 2667 فقره کمک نقدی از طریق واریز بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب خانواده ها توزیع کردند. .

وی افزود: امسال به ازای هر زندانی 200 هزار وجه نقد به حساب آنها واریز می شود ضمن اینکه از گروه های جهادی به ویژه در حوزه های بهداشتی، درمانی، اشتغال و فرهنگی برای کمک به زندانیان دعوت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید