آزادی ۱۸۵ زندانی جرائم غیرعمد در هرمزگان


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819397

با تلاش خیرین و ستاد دیه استان این امر در سال 1400 انجام شد.

رئیس قاضی هرمزگان گفت: در سال 1400 با تلاش خیران و ستاد دیه 185 زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: سال گذشته با تلاش خیران و ستاد ملی رسیدگی به دیه و کمک به زندانیان نیازمند، 185 زندانی جرائم اجباری از زندان ها و ندامتگاه های استان آزاد شدند. . “آزاد شدند.

مجتبی قهرمانی گفت: بدهی این افراد بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد ریال است که خوشبختانه با اقدامات بعدی قوه قضائیه و تلاش معاونان و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ با شک و تردید کاهش یافته است.

وی افزود: مشارکت مردمی و کمک خیران و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از دیگر اقدامات ستاد دیه برای آزادی این زندانیان است.

قهرمانی همچنین گفت: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرایم غیرعمد شده اند، مورد رضایت خداوند است و باید از تمامی فرصت های نهادهای حمایتی و خیریه برای آزادی این افراد از زندان استفاده شود.

رئیس قاضی استان هرمزگان تاکید کرد: آزادی این زندانیان برای بهبود اجتماعی و تحکیم روابط خانوادگی آنها بسیار موثر است و همچنین روند اصلاح و تربیت آنها را تسریع می کند.

قاضی یادآور شد: خوشبختانه مردم مومن و متدین استان هرمزگان همواره در رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد پیشتاز بوده و همه ساله و در مناسبت های مختلف تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنان را به آغوش خانواده هایشان فراهم می کنند. «در حال ساختن هستند.

رئیس قاضی هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد; ستاد استان دیه توانست در سال 1401 با کمک خیرین و خیرین هرمزگانی برای جلب مشارکت مردم به موفقیت های بزرگتری دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید