آزادی 114 زندانی جرائم غیرعمد در سالروز شهادت سردار سلیمانی

ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921788

مدیر عامل ستاد دیه کیشور از آزادی 114 زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کیشور، پنجاه و چهاردهمین جلسه هیئت مدیره ستاد دیه کیشور به ریاست علامیر محمد صادقی (رئیس هیئت مدیره) و با حضور سید اسدالله جولایی (رئیس هیئت مدیره) برگزار شد. از معتمدین)، علی اکبر یسگی (نایب رئیس هیئت مدیره).

در این جلسه علی شمس مدیر عامل ستاد مردمی رسیدگی به معضلات دیه و کمک به زندانیان نیازمند ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در زمینه رهایی از حبس گفت: با تشکر از کمک های خیرخواهانه از سوی خیرین و حمایت مسئولان دلسوز، در 9 ماهه سال جاری تعداد 256 زندانی زن و 5227 زندانی مرد از زندان آزاد شدند و بدهی این زندانیان بالغ بر 34223 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: ستاد مردمی دیه با تحقیق و اهتمام و ضمن بهره گیری از تمامی فرصت های محلی، نه با ارتکاب اعمال مجرمانه، بلکه به دلیل عدم امکان تامین بدهی های خصوصی روانه زندان شد. از این رو در آستانه سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی با رفع موانع قضایی پرونده یکصد و چهارده زندانی تحت حمایت ستاد دایه از استان های مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت پس از طی مراحل قانونی. طی مراحل چند مرحله ای آزادی، مابقی منابع مالی صرف استخراج افراد شد که از سوی ستاد دیه مرکز تامین شد تا تمامی این افراد با بدهی نزدیک به 270 میلیارد ریالی قبل از سالگرد از زندان آزاد شوند. از معراج قهرمان خلق.

شمس با اشاره به تعداد زندانیان کیفری در زندان های کشور گفت: در حال حاضر 12 هزار و 200 زندانی بدهکار و محکوم به پرداخت جرایم غیرعمد در زندان به سر می برند که امید است با تلاش دستگاه های استانی این امر امکان پذیر شود. با اجرای طرح آزادی 114 زندانی غیرعمد از ستاد، این جمعیت گرفتار شده و باید تا حد زیادی کاهش یابد. اتفاقی که در برخی استان ها با شعار آزادی زندانیان غیر مجرم چند سالی به برکت سردار دلها رخ داد و برخی از آنها تا 63 زندانی را آزاد کردند و برخی نیز در آستانه تکمیل این سهمیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید