مجلس در حال تحقیق و تفحص از وزارت نیرو است


ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879174

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به گزارش کمیسیون کشاورزی با درخواست رسیدگی به اقدامات وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوضه ها موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه 7 تیرماه) در جلسه علنی مجلس با 120 رأی موافق، 81 رأی مخالف و 16 رأی موافق با درخواست رسیدگی به اقدامات وزارت نیرو در خصوص انتقال آب بین حوزه های آبخیز موافقت کردند. ممتنع باشد.

محورهای این مطالعه و بررسی به شرح زیر است:

1- آثار و پیامدهای سدهای احداث شده بر محیط زیست، میراث فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و زیستی جوامع محلی در سد و پس از سدهای ساخته شده توسط وزارت نیرو.

2- نحوه مناسب سازی مکان سدها و توزیع آنها از نظر حفاظت از محیط زیست و کلیه ذینفعان حوضه و بررسی نتایج زیست محیطی، فنی، مالی و اقتصادی سدهای احداث شده.

3- بررسی نحوه اخذ عناوین اجرایی طرح های توسعه منابع آب اعم از مجوز توزیع، تایید مطالبات، قرارداد اجرا و اجرای شرکت های مشاور، مجوز محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، روابط اجتماعی و فرهنگی، جهاد کشاورزی، عشایر. امور و غیره و انطباق مجوزها با مراحل قانونی

4- نحوه برخورد با برداشت غیرمجاز، آب های زیرزمینی و سطحی، مزاحمان و حفظ ریخت شناسی رودخانه ها و نحوه استفاده از آب در تولیدات کشاورزی و اقدامات انجام شده برای اصلاح الگوی کشاورزی.

5- چگونگی طرح بهره برداری از منابع سطحی و زیرزمینی در سطوح مختلف

6- بررسی رعایت اصول یونسکو در اجرای پروژه های انتقال آب و پروژه های سدسازی و بررسی ساختار ارزیابی اکولوژیکی طرح های عمرانی مطابق با استانداردهای بین المللی.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید