مجلس نمایندگان آمریکا طرح مقابله با توانمندی پهپادهای ایران را تصویب کرد


ساعت: 22:37
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835186

مجلس نمایندگان با 424 رای موافق و 2 رای مخالف لایحه ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به قابلیت های پهپادهای ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که خواستار مقابله با پهپادهای ایرانی است. این طرح از رئیس جمهور آمریکا می خواهد تا افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران را در فهرست تحریم ها قرار دهد.

این طرح که «توقف پهپادهای ایران» نام دارد با 424 رأی موافق و دو رأی موافق تصویب شد اما هنوز به قانون تبدیل نشده است. این لایحه باید به تصویب مجلس سنا برسد و سپس به امضای رئیس جمهور برسد تا به قانون تبدیل شود.

این طرح که توسط گروهی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در دسامبر گذشته رونمایی شد، می‌گوید هدف ایالات متحده جلوگیری از دستیابی ایران یا متحدانش به هواپیماهای بدون سرنشین است که می‌تواند به ایالات متحده یا متحدانش آسیب برساند.

گرگوری میکس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اخیراً گفته است که پهپادهای مرگبار ایران تهدیدی برای امنیت و صلح آمریکا در منطقه هستند و آنها به نیروهای آمریکایی، کشتی‌های تجاری و شرکای منطقه‌ای واشنگتن حمله کرده‌اند. رئیس دموکرات ها افزود: این لایحه پیامی قوی به جامعه بین المللی می دهد که ایالات متحده حمایت از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ایران را تحمل نخواهد کرد.

ظرفیت پهپادهای ایران در ماه های اخیر برای مقامات آمریکایی مشکل ساز بوده است. کنت فرانک مکنزی، رئیس سابق سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام، در ماه می سال گذشته هشدار داد که فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین ایران باعث شده که ایالات متحده برتری هوایی خود را از دست بدهد.

مکنزی در بیانیه ای کتبی خطاب به کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان گفت: استفاده گسترده ایران از پهپادهای شناسایی و تهاجمی کوچک و متوسط ​​به ما این امکان را داده است که برای اولین بار پس از جنگ کره بدون برتری کامل هوایی کار کنیم.

وی در گزارشی درباره قدرت پهپادهای ایران هشدار داد: «مگر اینکه بتوانیم قابلیت‌های شبکه‌ای برای شناسایی و نابودی سامانه‌های هوایی بدون سرنشین ایجاد کنیم». [در منطقه] “اگر به توافق برسیم، او بهتر از مهاجم خواهد بود.”

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا با هشدار نسبت به کاهش برتری نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت: ایران تهدیدی روزانه برای نیروها و متحدانش در منطقه است.

در نوامبر سال گذشته، آمریکا تحریم‌های مرتبط با صنعت پهپاد ایران را علیه چهار شخص حقیقی و دو شخص حقوقی اعلام کرد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در آن زمان گفته بود که ایالات متحده از همه ابزارها برای مقابله با “فعالیت ها و نفوذ مخرب ایران” از جمله گسترش هواپیماهای بدون سرنشین استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید