مجموعه هفتگی کارگران بازنشسته نیشکر

همه کسانی که بازنشسته هستند و در خانه‌های سازمان هفت تپه زندگی می‌کنند می‌گویند اخیراً اخطار فوری مدیریت هفت تپه برای تخلیه خانه‌هایی که سال‌ها در آن زندگی می‌کنند دریافت کرده‌اند. اعتراض امروز ما به تخلیه خانه های شرکتی نیست، بلکه به خاطر هزینه هایی است که در این سال ها برای بازسازی این خانه های خالی از سکنه متحمل شده ایم.

آنها گفتند که کارفرما در پایان عمر هر کارگر در این خانه های سازمانی بین 12 تا 25 میلیون تومان تعهد کرده است که غیرقابل سکونت بوده و هر یک از ساکنان این خانه ها را برای اسکان پرهزینه و در مدت اقامت خود آماده کرده اند. آنها تمام مشکلات مشترک و موقت خود را حل کردند.

به گفته یکی از بازنشستگان معترض، از مجموع خانه های سازمانی هفت تپ حدود 120 تا 130 واحد در اختیار بازنشستگان است.

این مستمری بگیر گفت: بر اساس آیین نامه مسکن مصوب مدیریت این شرکت که از ابتدا لازم الاجراست، مبالغ قابل توجهی (بین 1 میلیون و 300 تا یک میلیون و 500 هزار تن) در ماه، کمک هزینه ایاب و ذهاب، عوارض و عوارض مسکن از حقوق ماهانه کارگران ساکن هفت تپه در منازل سازمانی کسر شده است، اما بین 20 تا 50 میلیون تن برای آماده سازی این منازل توسط کارگران بومی برای قابل سکونت شدن هزینه شده است.

وی گفت: بحران معیشت و تورم افسارگسیخته قیمت مسکن در سال های اخیر باعث شده که ما کارگران نتوانیم به تنهایی مسکن تامین کنیم. این بازنشستگان جایی برای جابجایی خانواده و اثاثیه خود ندارند.

این کارگر گفت: شرکت هفت تپه سالهاست که اقدامی برای تعمیر و بازسازی واحدهای سازمانی انجام نداده و این کار توسط ساکنین انجام می شود. بازنشستگان باید نسبت به تخلیه منازل سازمان اقدام کنند تا کارشناسان شرکت برای ارزیابی و پرداخت هزینه ها به منازل مراجعه کنند تا متحمل خسارت نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید