مجوزهای حرفه ای صادر شده اما مشکلات همچنان ادامه دارد

زمان: 08:31
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780584

رئیس سابق فدراسیون فوتبال، مالک باشگاه “تراکتور” و عضو کمیسیون استیناف برای صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال از روند فعلی حرفه ای سازی انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کاظم اولایایی، عضو کمیسیون استیناف پروانه های حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: بعد از 43 سال باید جسارت پیدا کرد و مسیر را اصلاح کرد. من با آقای صدری موافق نیستم که گفته است مدارک ما صحیح است و کمیته اولیه اعتراضات را به موقع به ما اطلاع نداده است. شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس این موضوع را گزارش نکرده باشند. سه کارمند این باشگاه ساعت ها با ما ملاقات کردند و صحبت کردند. آنها باید صورت های مالی را به موقع آپلود می کردند، متاسفم که اکنون آن گزارش ها را ارائه می کنند.

وی در خصوص مجوزهای حرفه ای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال به کمیسیون استیناف برای صدور مجوز حرفه ای قول دادند و گفتند مناسب است یک ربع به این باشگاه ها فرصت داده شود تا حل شود. “برای تصمیم گیری. هیات تجدید نظر نیز به تشخیص خود این تصمیم را گرفته است، زیرا اگر هیات تجدید نظر حکم قبلی را تایید می کرد، آقایان باید به عنوان مرجع فوق هیات تجدید نظر به دادگاه CAS مراجعه می کردند و شکایت می کردند. فقط دادگاه CAS است، درست نبود، این پرونده به دادگاه CAS رفت و فکر می کنم آقای مصطفوی، رئیس هیئت استیناف صدور مجوز حرفه ای تصمیم درستی گرفتند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور نیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: داریم با فوتبال شوخی می کنیم. ما فوتبال ورشکسته ای داریم که با سطح حرفه ای های فوتبال دنیا فاصله زیادی دارد. متاسفانه فوتبال ما دولتی است و به آن توجهی نمی شود و این فوتبال قابل پاسخگویی نیست. تراکتورسازی یک باشگاه خصوصی است اما ما هم نمی توانیم در این فوتبال کار کنیم. 10 درصد فوتبال ایران خصوصی شده است اما نمی توانیم با 90 درصد فوتبال دولتی مبارزه کنیم.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: دست و پای ما بسته است، نمی توانیم پول دربیاوریم و این خوب نیست. تا زمانی که در فوتبال پول نگیریم، مشکلات حل نمی شود و باید راهکارهای موجود در این زمینه اتخاذ شود تا فوتبال از این وضعیت خارج شود.

محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال نیز گفت: این دو باشگاه چه دارند که امروز می خواهند مجوز فوتبال حرفه ای بگیرند؟ ساختمان باشگاه هایی که امروز دارند در دوره مسئولیت من آماده شده است و باید پرسید در این باشگاه ها چه معیاری برای انتخابات در نظر گرفته شده است؟

دادکان ادامه داد: اگر به وضعیت باشگاهی مثل پرسپولیس نگاه کنیم، می بینیم که 3 سال 7 مدیر عامل و هیات مدیره دیدند فردی که این تغییرات را انجام داده یک بار آمده تا این تغییرات را طبق استانداردهای جهانی بررسی کند. “نزدیک است یا نه؟ آیا تجربه، دانش، تخصص و مقبولیت اجتماعی در این واگذاری ها دیده می شود؟ ناموفق.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: در فوتبال حکمرانی خوبی ندیده ایم، باید بپرسیم که انتخابات بر چه اساسی بوده و چه نتایجی داشته است. امروز می بینیم که فدراسیون فوتبال برای هر دو باشگاه مجوز حرفه ای صادر کرد، دلیلش فقط ناراحت نشدن هواداران بود، اما آیا مشکلات فوتبال ما با این مجوز حل شده است؟ آیا با این شرایط پرونده بدهکاران و پنجره های بسته فوتبال ایران حل و فصل می شود؟

دادکان در پایان گفت: متأسفانه زمانی که در فوتبال دچار مشکل می شویم به صورت دوره ای مسکن تزریق می کنیم تا مشکل برطرف شود و در کوتاه مدت جواب می دهد اما عواقب آن در دراز مدت گریبانگیر فوتبال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید