مجوز ثبت و رجیستری 2500 گوشی تلفن همراه صادر شد

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۶
کد خبر: 1922867

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور از صدور مجوز ثبت و رجیستری 2500 گوشی تلفن همراه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلام عباس ترکی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای کل کشور در این خصوص گفت: یکی از اقدامات مهم برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه، الزام ثبت و رجیستری تلفن همراه و سایر تجهیزات قابل نصب است. یک سیم کارت در محفظه از سال 2019

ترکی گفت: خوشبختانه با این کار شاهد کاهش ورود تلفن های همراه قاچاق به کشور بوده ایم و البته این امر مشکلاتی را برای افرادی که قصد واردات گوشی به عنوان مسافرتی، پستی و غیره را دارند، ایجاد کرده است. مطابق با مقررات.

این ضابط قضایی تصریح کرد: با توجه به برخی موانع و مشکلاتی که باعث می شود برخی افراد نتوانند بر اساس ضوابط ذکر شده گوشی تلفن همراه خود را در سامانه مربوطه ثبت نام کنند، امکان توقف سامانه گذرنامه، تنوع گوشی های وارداتی که مشخصات آن وجود دارد، وجود دارد. گاهی اوقات عدم ثبت Value در سیستم، ثبت ناقص اطلاعات توسط کاربر، ناآشنایی با مقررات و …

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ادامه داد: پس از دریافت گزارش های مردمی و گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درخواست تسهیل در رجیستری گوشی های تلفن همراه با رجیستر ناقص مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای احقاق حقوق عمومی و رجیستر ناقص اقدام شود. در کارگروهی با حضور نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نمایندگان گمرک (معاون فنی و بازرسی) و فرجا و حداکثر 2500 دستگاه حداکثر تا 24 اسفند ماه سال جاری ارائه شد. و در مواقعی که درخواست موجه (شامل مشخصات تلفن و مدارک مسافر مورد تایید در سامانه اداره گذرنامه) تشخیص داده شود، با طی مراحل قضایی و وصول وظایف، اطلاعات لازم در سامانه مربوطه ثبت و نتیجه حاصل شود. به این ارگان گزارش شود.

وی در پایان گفت: انتظار ما از نهادهای مسئول این است که ضمن ارتقای سیستم های شفافیت و اصلاح مقررات و فرآیندهای ناقص، اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ حقوق عمومی شهروندان و جلوگیری از نارضایتی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید