محاکمه مجلس برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

محاکمه مجلس برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

عباس مقتدایی با بیان اینکه پیگیری مستمری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان صورت گرفته است، گفت: پس از پیگیری با وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد مشخص شد که مشکل در برنامه و بودجه سازمان».

مقتدایی ادامه داد: پس از بی توجهی سازمان برنامه و بودجه به نامه نگاری ها و اظهارات نمایندگان، با معاون اول رئیس جمهور و شخص رئیس جمهور مکاتبه کردم. آقای محبر دستور اقدام صادر کرد و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز دستور تحقیق و تفحص داد، اما مدت زیادی است که این کار انجام نشده است. پس از نامه من، معاونت اقتصادی رئیس جمهور نیز به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد نامه نوشت اما بی نتیجه بود.

وی ادامه داد: این وضعیت در حالی است که فرهنگیان بیش از یک سال است که در انتظار احقاق حق قانونی خود هستند اما متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفته اند. سوال من این است که مثلا اگر یک محصول بازنشسته 200 میلیون پاداش دریافت کند، آیا این مبلغ در سال گذشته ارزش دارد؟ از طرفی پاداش پایان خدمت حق قانونی فرهنگیان است که هر ماه از حقوق آنان کسر می شود.

نماینده اصفهان در پایان گفت: سازمان برنامه – بودجه به یک معنا اعلام می کند که وام و پول لازم را ندارد. از ابزارهای نظارتی مانند تذکر و مکاتبه نیز استفاده کردیم، اما فایده ای نداشت، بنابراین با همکاری سایر نمایندگان، اعمال ماده ۲۳۴ (شکایت) را علیه سازمان برنامه و بودجه آغاز کردیم.

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی اتاق، در صورتی که حداقل 10 نفر از نمایندگان، عدم انطباق و تخلف یا استنکاف از اجرای قانون یا عدم اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور یا وزیر یا مسئولان خود را اعلام کنند. دستگاههای زیرمجموعه بلافاصله موضوع از طریق هیئت مدیره به کمیته مربوطه جهت بررسی می رسد. كميسيون حداكثر ظرف مدت 10 روز به موضوع رسيدگي مي كند و در صورت ورود گزارش خود را از طريق دفتر با نظر صريح به مجلس تقديم مي كند.

در صورتی که نظر مجلس بر تصویب گزارش باشد، موضوع به طور فوق‌العاده و غیررسمی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید