مرحله اول پاداش پایان خدمت به 4200 جانباز پرداخت شد


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917390

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مرحله اول پاداش پایان خدمت 4200 نفر از جانبازان و ایثارگران متقاضی مستمری به آن بستگان پرداخت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با پیگیری های انجام شده توسط بنیاد شهید و تامین و پرداخت اعتبار لازم توسط دولت، مرحله اول پایان خدمت پاداش 4200 نفر از جانبازان و ایثارگران محترم ثبت نام شده درخواست مستمری خود را داده و به حساب این بستگان واریز شده است.

وی افزود: مبالغ واریزی بر اساس سنوات پرداخت دستمزد استخدامی و بر اساس آخرین رای دادگاه و اقلام درج شده در پاداش پایان خدمت محاسبه می شود. احکام بازنشستگی مشمولان ماده 38 قانون خدمات ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح و مشمولان تبصره 1 قانون وضعیت کار توسط بنیاد شهید صادر و مبنای محاسبه پاداش می باشد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با تشریح جزئیات محاسبه پاداش پایان خدمت این مشمولان گفت: پاداش پایان خدمت آن دسته از ایثارگران و جانبازان ممتازی که در دو تاریخ مختلف دارای رای از کارافتادگی بوده اند و جانبازانی که رای آنها بوده است. صادر شده پس از سال 1395. این مرحله بدون پرداخت بوده و پس از کنترل نهایی به آنها پاداش پرداخت خواهد شد.

پاکدل خاطرنشان کرد: بر اساس بند 7 بخشنامه شماره 62603 23 آبان ماه سال جاری سازمان اداری و کار کشور موضوع قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و بازپرداخت از حقوق مستخدمین و مستمری بگیران کشوری و لشکی افزایش های موضوع قانون فوق در کمک هزینه مدت خدمت قابل محاسبه نمی باشد لذا مصوبات قانونی شهریور ماه سال جاری برای ایثارگران و ترخیص شده مبنایی برای محاسبه پاداش در دوران بازنشستگی هستند.

وی برای جانبازانی که تاکنون نتوانسته اند درخواست خود را در سامانه ایثار ثبت کنند، گفت: منوی «مطالعه مستمری جانبازی» در سایت ایثار برای تمامی جوامع ساکن ایثار فعال است تا شرایط در صورت مشمولیت بازنشستگی بررسی شود. برای ثبت درخواست شما خانواده های جانبازان و آزادگان جان باخته می توانند از روز دوشنبه 7 آذرماه سال جاری با مراجعه به بنیاد محل پرونده درخواست خود را ثبت کنند.

کاردانی و امور اجتماعی بنیاد شهید تصریح کرد: جانبازان و ترخیص شدگانی که قبل از صدور حکم از کارافتادگی و احراز حقوق وضعیت شغلی در سازمان دیگری خدمت می کردند و به هر دلیلی اعم از استعفا، بازخرید و غیره. و یا دریافت مستمری یا مالیات از واحد مربوطه لازم است گواهی سابقه خدمت در این واحد یا واحد مربوطه اخذ و به بنیاد محل رسیدگی ارائه شود و ضمناً جانبازان و ترخیص کاران عزیز نسبت به بررسی زمان حضور در جبهه با هماهنگی یگان مربوطه در بروز رسانی و ثبت سامانه کارت قربانیان نیروهای مسلح.

دیدگاهتان را بنویسید