محبوبیت بایدن به پایین ترین سطح خود از زمان ورود به کاخ سفید رسیده است

ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802218

آخرین نظرسنجی در ایالات متحده نشان می دهد که محبوبیت رئیس جمهور به 43 درصد کاهش یافته است که پایین ترین سطح از زمان ورود وی به کاخ سفید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که رضایت عمومی از عملکرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در این هفته به پایین‌ترین سطح خود از زمان ورود او به کاخ سفید رسیده است، زیرا صبر آمریکایی‌ها نسبت به همه‌گیری ولیعهد افزایش یافته است.

یک نظرسنجی ملی در 19 تا 20 ژانویه نشان داد که 43 درصد از بزرگسالان آمریکایی با بایدن به عنوان رئیس جمهور موافق هستند، در حالی که 52 درصد مخالف هستند و بقیه مطمئن نیستند. نظرسنجی هفته گذشته حاکی از موافقت 45 درصدی و مخالفت 50 درصدی با عملکرد بایدن بود.

رضایت از عملکرد بایدن در ماه های اول ریاست جمهوری او به بیش از 50 درصد کاهش یافت و در اواسط ماه اوت به دلیل کاهش مرگ و میر ناشی از همه گیری ولیعهد تحت رهبری ایالات متحده و سقوط دولت مورد حمایت واشنگتن در افغانستان به شدت کاهش یافت.

به گزارش رویترز، تداوم کاهش محبوبیت بایدن حزب او را نگران کرده است و دموکرات ها نگران هستند که خشم ممکن است به قیمت از دست دادن اکثریت کنگره در انتخابات 8 نوامبر تمام شود. اگر جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان یا سنا را در دست بگیرند، طرح قانونگذاری بایدن با شکست مواجه خواهد شد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی نادر چهارشنبه، بایدن به ناامیدی آمریکایی‌ها در پایان اولین سال قدرتش اذعان کرد، اما قول داد که با چالش‌های مهم ناشی از همه‌گیری و تورم که در دسامبر به اوج 40 رسید، مقابله کند. سال گذشته زمانی رخ داد که بحران سلامت زنجیره تامین جهانی را مختل کرد.

این نظرسنجی هفتگی نشان داد که مهم‌ترین نگرانی آمریکا اقتصاد و سلامت عمومی است. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، حدود 37 درصد از آمریکایی ها با ریاست جمهوری او موافقت کردند، در حالی که 59 درصد مخالف بودند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در ایالات متحده انجام می شود. آخرین نظرسنجی با 1004 بزرگسال شامل 453 دموکرات و 365 جمهوری خواه با رتبه اعتباری 4 درصد انجام شد.

یک مطالعه مشترک قبلی توسط آسوشیتدپرس و موسسه نورک نشان داد که تنها 43 درصد از آمریکایی ها دولت بایدن را تایید می کنند. در مقابل، 56 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که با نامزدی بایدن به عنوان رئیس جمهور موافق نیستند.

از سوی دیگر، نتایج مطالعه مشترک پالتیکو و موسسه مشاوره مورنینگ نشان می دهد که 68 درصد آمریکایی ها معتقدند کشورشان در مسیر اشتباهی قرار گرفته است.

در یک نظرسنجی دیگر، طبق موسسه جامعه شناسی گالوپ، بایدن در اولین سال ریاست جمهوری خود به طور میانگین 48.9 درصد آرا را به دست آورد، درست پیش از سلف خود، دونالد ترامپ.

به گفته گالوپ، کاهش محبوبیت بایدن در اولین سال ریاست جمهوری او بیشتر به دلیل استقلالی ها بود. اکنون فقط 33 درصد از مستقل‌ها به بایدن نمره مثبت می‌دهند که این رقم در شش ماه اول زندگی حرفه‌ای او بیش از 50 درصد بود.

با این حال، بایدن روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که چگونه می‌خواهد نظرات میانه‌روها و حامیان احزاب مستقلی را که در انتخابات 2020 به او رای دادند اما بر اساس نظرسنجی‌ها اکنون از عملکرد او ناراضی هستند، دوباره به دست آورد. من نظرسنجی ندارم.

هفته نامه آمریکایی نیوزویک نیز اخیرا یک نظرسنجی در مورد عملکرد بایدن انجام داده است که نشان می دهد تنها چهار درصد آمریکایی ها وضعیت را بسیار خوب می دانند.

نزدیک به یک سال پس از ریاست جمهوری جو بایدن، او هنوز با چالش های بی شماری از جمله افزایش تعداد کووید-19، تورم و موارد دیگر مواجه است و برخی رای دهندگان را خوش بین کرده است. کمتر داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید