محبوبیت بایدن در میان دموکرات ها به کمترین / بالاترین میزان بدبینی رسیده است

به طور کلی، تنها 2 نفر از هر 10 آمریکایی معتقدند که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد یا اقتصاد خوب است، در حالی که در ماه گذشته 3 در 10 آمریکایی افزایش یافته است.

کاهش محبوبیت در میان دموکرات ها حتی بیشتر است، به طوری که تنها 33 درصد از دموکرات های بایدن در ماه می گفتند که ایالات متحده در مسیر درستی قرار دارد، در حالی که این رقم در آوریل 49 درصد بود.

عملکرد بایدن در میان دموکرات ها به 73 درصد افزایش یافت که کاهش قابل توجهی نسبت به دوره اولیه ریاست جمهوری او بود.

در نظرسنجی آسوشیتدپرس که در سال 2021 انجام شد، محبوبیت بایدن در میان دموکرات‌ها هرگز به زیر 82 درصد نرسید.

این یافته ها نشان دهنده نارضایتی گسترده در کشوری است که با چالش های متعددی از جمله تورم، خشونت مسلحانه، کمبود ناگهانی شیرخشک و ادامه اپیدمی مواجه است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی اخیر شبکه NBC نیز نشان داد که نارضایتی از بایدن رکورد جدیدی را به ثبت رساند و 39 درصد آمریکایی ها آن را تایید و 56 درصد رد کردند.

اکثر آمریکایی ها از سیاست بایدن در مورد تورم، اقتصاد و امنیت مرزها ناراضی هستند و تنها 37 درصد از آمریکایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به آن دارند.

NBC محبوبیت فعلی بایدن را نزدیک به محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا ارزیابی کرده است. ترامپ یکی از معدود روسای جمهور آمریکا بود که نتوانست برای یک دوره دیگر نامزد شود.

در اوایل این ماه، 42 درصد از آمریکایی‌ها در نظرسنجی مشترک واشنگتن پست-ای‌بی‌سی، صلاحیت‌های حرفه‌ای بایدن را تأیید کردند که 5 درصد بیشتر از نظرسنجی فوریه بود، اما اکنون محبوبیت آن به شدت کاهش یافته است.

وزارت کار ایالات متحده تورم را 8.3 درصد در آوریل (ماه گذشته) اعلام کرد که همچنان در بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته است. تورم در ماه مارس 8.5 درصد بود.

مشکلات مربوط به زنجیره تامین، جنگ در اوکراین و تقاضای بالای مصرف کنندگان، قیمت کالاها را در ایالات متحده در بالاترین سطح خود در 40 سال گذشته نگه داشته است.

گفته می شود کمبود شیرخشک که اخیرا بر مشکلات دولت بایدن افزوده است، به دلیل تعطیلی کارخانه ای در آمریکاست که حدود 40 درصد پودر لبنیات را در سراسر کشور قطع کرده است.

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن (3.8 لیتر) بنزین معمولی در ایالات متحده به 4.56 دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید