ارزش پوند انگلیس به پایین ترین سطح خود در یک سال و نیم گذشته رسید


ساعت: 07:09
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834449

از آنجایی که بازارهای پول برآوردهای خود را از تشدید سیاست های پولی آتی توسط بانک انگلستان کاهش دادند، واحد پول رسمی بریتانیا در برابر دلار به پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2016 رسید و ارزش آن در برابر یورو کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، دلار روز دوشنبه در برابر رقبای خود به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد و در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد روزانه خود در بیش از شش هفته گذشته بود. زیرا موج ریسک گریزی بازارهای جهانی را درنوردید و جذابیت، پناهگاه امن دلار را تقویت کرد.


یک نظرسنجی نشان داد که خوش‌بینی در میان تولیدکنندگان بریتانیایی به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته از زمان شروع بحران کرونس کاهش یافته است، زیرا سفارش‌ها کاهش یافته و قیمت‌ها در جزیره اروپایی به شدت افزایش یافته است. نتایج این نظرسنجی نشانه هایی از کند شدن رشد اقتصادی بریتانیا را نشان می دهد.

به گزارش رویترز، به نظر می رسد بازارهای مالی نگران محدودیت های جدید در چین، کاهش فدرال رزرو آمریکا و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی هستند.

ارزش پوند پس از ثبت بزرگترین کاهش روزانه از اکتبر 2016، 0.9 درصد کاهش یافت و با رکورد 1.2718 دلار به پایین ترین سطح خود رسید.

پوند نیز در برابر یورو 0.2 درصد کاهش یافت و به 84.31 پنس رسید.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا جمعه گذشته گفت که بریتانیا بدون شک باید اقدامات بیشتری را برای رسیدگی به مشکلات ایرلند شمالی ناشی از بحران پس از انتخابات انجام دهد.

تحلیلگران همچنین ترس از خطرات یک بحران سیاسی احتمالی ناشی از حزب بوریس جانسون را رد کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید