محبوب یحیی قابوس، کابوس کشف پرسپولیس مقابل دایی

محبوب یحیی قابوس، کابوس کشف پرسپولیس مقابل دایی

رضا اسدی بی شک یکی از ستاره های فوتبال ماست. بازیکنی که به عنوان مدافع میانی شروع کرده بود توسط علی دایی کشف شد و به هافبک دفاعی رفت، فصل قبل توسط خمس به خط حمله فرستاده شد تا خلاء مهاجمان را پر کند! این ستاره ملی پوش که تجربه لژیونر شدن و بازی در مسابقات قهرمانی اتریش را نیز دارد در تمامی این پست ها عالی بازی کرد که نشان از توانایی فنی او دارد اما زمانی که توسط سرمربی اسپانیایی تراکتورسازی به خط حمله منتقل شد. قبل از نیمه فصل سال گذشته به نظر می رسید که او تازه شکوفا شده است.

اسدی پس از یک تجربه تلخ در اروپا نتوانست آنطور که می خواست و هواداران و مربی از او انتظار داشتند در پرسپولیس بدرخشد. بنابراین او به تراکتور رفت و به سختی توانست خود را احیا کند. حالا بازیکنی با این شرایط به پستی غیرتخصصی فرستاده می شود، این مهاجم است که باید تلاش دیگران را تمام کند و برای تیم گل بزند. اسدی در بازی اول هت تریک کرد و تا روز پایانی صدر جدول آقای گلی بود. در آخرین بازی مهدی کایدی هت تریک کرد، شهریار موگانلو نیز گلزنی کرد تا اسدی در بین گلزنان فصل به رده سوم تنزل یابد. مقامی که از ارزش او کم نکرد، اما شهریار را برایش کابوس کرد!

فصل گذشته و تا چند هفته اخیر جدی ترین رقیب رضا اسدی در صدر جدول گلزنان محمد عباس زاده هم تیمی او در تراکتورسازی بود. حتی در یک بازی از نظر ضربه پنالتی بین این دو گلزن اختلاف وجود داشت که رای اسدی را به حمص داد. اسدی آنقدر درخشید که عباس زاده در برخی دیدارها روی نیمکت نشست و در پایان فصل تراکتور قراردادش را تمدید نکرد اما اسدی نماند و به سپاهان پیوست. رضا اسدی در هفته های آغازین این فصل و در میان خیل عظیم ستاره های خط حمله سپاهان – فقط به این اسامی نگاه کنید؛ شهریار مغانلو، رضا شکاری، کاوه رضایی، عیسی آل کثیر، فرشاد احمدزاده و احسان پهلوان – که در خط حمله توسط رامین رضاییان، آریا یوسفی بقیه حمایت می‌شوند – تنها بازیکنان ثابت موریس بودند.

او به خوبی جواب اعتماد سرمربی پرتغالی را داد و در هر بازی گلزنی کرد. اسدی با گلزنی مقابل تراکتورسازی، مقابل استقلال و پرسپولیس، هر دو با ضربه سر و شوت از پشت محوطه جریمه، در حساس ترین دیدارها 3 امتیاز را برای تیمش به دست آورد. بارها گل اول مسابقه و در همان ابتدای نیمه اول که باعث فروپاشی حریف می شود یا در وقت تلف شده نیمه اول که تیمش با برتری به رختکن می رود و تمام گل های او در سرنوشت بازی تاثیر داشت. به طور خلاصه، او از ابتدای فصل به صدر جدول گلزنان بازگشته است. اگرچه مشکل آل کثیر حل شد و شکاری و مقانلو از مصدومیت بازگشتند، اما او همچنان در ترکیب ماند اما در چند بازی متوالی گلی به ثمر نرساند تا شاهد درخشش دیگران باشد. رضا اسدی این هفته دوباره گل زد اما انگار دژاوو برایش عادی شده است، همان اتفاقی که فصل گذشته در تراکتور افتاد دوباره در سپاهان تکرار می شود و جدی ترین رقیب اسدی برای آقای گل هم تیمی های زردپوش او هستند!

شهریار موگانلو و رضا اسدی هر کدام با 8 گل بهترین گلزنان در حال حاضر هستند. این هفته دوباره رامین رضایان گلزنی کرد، شهریار مغانلو یک گل زد، کاوه رضایی دوباره بیرون آمد و گل زد، اسدی پاس گل داد و با این روند روند گلزنی بازیکنان سپاهان و با توجه به فاصله زیاد تا پایان فصل، هیچ چیز. . هیچ تضمینی وجود ندارد که رقابت رضا اسدی فقط با شهریار موگانلو باقی بماند. اما اگر اینطور باشد، کابوس فصل قبل دوباره برای اسدی زنده شده است!