کابوس بزرگی در انتظار پرسپولیس و یحیی است

کابوس بزرگی در انتظار پرسپولیس و یحیی است

لیگ به حساس ترین مرحله خود رسیده است و سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس در رقابتی نزدیک به جام بیست و دوم دست پیدا می کنند.

پرسپولیس که حالا فاصله خود را با صدر به یک امتیاز رسانده، این هفته باید برای مصاف با مس به کرمان سفر کند. اما بیشتر تمرکز این تیم روی دیدار هفته آینده مقابل استقلال خواهد بود. جایی که با توجه به شرایط جدول یکی از حساس ترین و تعیین کننده ترین دربی های چند سال اخیر را تشکیل خواهد داد و در اولویت ویژه بازیکنان قرار خواهد گرفت.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف مس کرمان می رود که 10 بازیکن این تیم در خطر اخراج از دربی هستند: سروش رفیعی، میلاد سرلک، وحدت خاناف، سینا اسدبیگی، مهدی ترابی، گئورگی گلسیانی، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، محمد. عمری و علی نعمتی ده بازیکن دارند که با این شرایط روبرو خواهند شد و در صورت دریافت کارت زرد در این دیدار از دربی مقابل استقلال نیز خارج خواهند شد.

با این شرایط و با توجه به دیدار با مس کرمان که یکی از تیم های انتهای جدولی محسوب می شود و کیفیت فنی نیمکت نشینان این تیم، دور از ذهن نیست که گل محمدی به مصاف هم برود. نارنجی پوش کرمانی با تغییراتی برای حفظ بازیکنانش از خطر محرومیت و استراحت دادن به برخی از آنها.

محتمل ترین گزینه بازگشت مرتضی پورعلی گنجی به ترکیب خواهد بود. حضور پورالیگنجی حداقل یکی از دو بازیکن محروم (علی نعمتی یا گئورگی گلسیانی) را از ترکیب حذف خواهد کرد.

تغییر سمت چپ خط دفاعی با حضور فرشاد فرجهی یا علی نعمتی از دیگر تغییراتی است که وحید امیری را برای داربی حفظ خواهد کرد.

میلاد سرلک نیز یکی دیگر از اعضای مهم این تیم محسوب می شود که جایگزین هایی مانند کمال سوگد نیا و سینا اسدبیگی دارد. موفقیت نیا به تازگی از مصدومیت بازگشته و حضور او هر دو هافبک دفاعی را که در خطر محرومیت هستند نجات خواهد داد.

وحدت حنان اف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس که پس از نمایش موفق در چند بازی اخیر این تیم، بار دیگر جای خود را به دانیال اسماعیلی فر داد اما از نظر تنبیهی شاید کمترین ریسک را برای خود می بیند.

با این حال شاید شرایط برای سروش رفیعی و مهدی ترابی به عنوان دو گلزن اصلی پرسپولیس کمی نگران کننده باشد. هر دو در معرض خطر محرومیت هستند و تأثیر زیادی در تیم دارند. عالیشاه، سعید صادقی و سیامک نعمتی مهره های جایگزین آنها محسوب می شوند و باید دید یحیی چه تصمیمی خواهد گرفت.

علیرضا بیرانوند قطعه ای است که هواداران پرسپولیس تمایلی به معامله ندارند. شماره یک این روزهای پرسپولیس باز هم به آمادگی خوب و اعتماد به نفس بالایی رسید. او مدت ها سه اخطار دریافت کرد و توانست شرایط را به گونه ای کنترل کند که از مجازات فرار کرد و امیدوار است این اتفاق دوباره برای او در برابر مس رخ دهد. احمد گوهری ذخیره شماره یک پرسپولیس است و بعید به نظر می رسد یحیی چنین ریسکی کند و با تکیه بر تجربه بیرانوند کارت زرد نگیرد مگر اینکه در جریان بازی اتفاق عجیبی بیفتد.

محمد عمری کلید دیگری برای خطر حذف از پرسپولیس است. ستاره و پدیده این فصل پرسپولیس که باید اذعان داشت در چند بازی اخیر از سطح آمادگی بدنی دور بوده که به نظر می رسد ربطی به مصدومیت او نداشته باشد. با این حال او در بازی های اخیر بدون تغییر بوده و با توجه به پست بازی اش، اگر تجربه کم نداشته باشد، بعید است مجازات شود.

اما اگر ریسک ترین تصمیم یحیی گل محمدی را برای فرار از محرومیت ستاره های تیمش در نظر بگیریم، شاید شاهد تحول و تغییرات بزرگی در این بازی باشیم. تغییراتی که مطمئنا برای همه غیرممکن خواهد بود.

احمد گوهری
علی نعمتی فرشاد فرجی مرتضی پورعلی گنجی دانیال اسماعیلی
امید عالیشاه، کمال، موفقیت، نیا، سیامک، نعمتی، سعید صادقی
مهدی عبدی عیسی آل کثیر

در این ترکیب تنها سمت چپ پرسپولیس به دلیل کارت زرد احتمالی در خطر محرومیت قرار خواهد گرفت و البته این تغییری عجیب، پرخطر و ناهمگون تلقی می شود. البته به جز سه بازیکن جدید این فصل (پورعلیگنجی، اسماعیلی فر و سعید صادقی)، بقیه تجربه چند بازی و چند فصل را با هم دارند. و در این فصل این بازیکنان به ویژه دانیال اسماعیلی فر، پورعلیگنجی و صادقی در کنار هم حضور داشتند و با آگاهی از بازیکنان کناری کار را دنبال کردند. با این حال همانطور که گفته شد بعید است پرسپولیس و یحیی به یکباره چنین تغییراتی را در ترکیب ایجاد کنند و در هفته های اخیر فرم تیم برنده را به یکباره به هم بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید