تیم ملی ایران در جام جهانی می تواند کارهای بزرگی انجام دهد / خط حمله برای ما سرمایه بزرگی است


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883257

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: تیم ملی ایران می تواند در جام جهانی کارهای بزرگی انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همگروهی ایران با دو تیم انگلیسی در جام جهانی باعث شد تا رسانه های انگلیسی توجه زیادی به تیم ملی ایران داشته باشند و شرایط ایران را موشکافی کنند. در همین راستا روزنامه دیلی استار به بررسی شرایط تیم ملی ایران پرداخت و با علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران گفت و گو کرد.

در گزارش دیلی استار آمده است: تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی قطر 30 آبان به مصاف انگلیس می رود. علیرضا جهانبخش وینگر سابق برایتون، مهدی طارمی از پورتو و کریم انصاری مهاجم سابق ناتینگهام فارست از جمله بازیکنان ایرانی هستند.

علیرضا جهانبخش، بازیکن 28 ساله ای که فصل گذشته با فاینورد به اردیویسه بازگشت، در مورد همگروهی با انگلیس گفت: راستش را بخواهید ما به قرعه کشی نگاه کردیم و قبل از اینکه قرعه ما را انتخاب کنند، گفتیم که آیا در گروه B قرار می گیریم. ، بسیار هیجان انگیز و بسیار خوب.

آرزوی جهانبخش محقق شد و تیم ملی ایران با انگلیس، آمریکا و حالا ولز همگروه است. هافبکی که در دو جام جهانی اخیر برزیل و روسیه فوق ستاره بود، از چالش بزرگ رویارویی با تیم ملی انگلیس غافل نیست. او می پذیرد که گروه ایران بسیار سخت است: گروه بسیار بسیار سختی است. ما مقابل انگلیس قرار داریم، یکی از بهترین نسل هایی که آنها تا به حال داشته اند. آنها می توانند همزمان با 3 تیم بسیار قوی بازی کنند. امثال هری کین بسیار با کیفیت هستند. من همچنین بازی افرادی مانند مارکوس رشفورد و جیدن سانچو را دوست دارم.

جهانبخش از معدود بازیکنان ایرانی است که به همراه طارمی در سال 2021 برنده جایزه پوشکاش شد و در مسابقات اروپایی حضور فعال دارد. او کاپیتان ایران است و از بستن بازوبند کاپیتانی برای کشورش احساس خوبی دارد.
این بازیکن در جایی دیگر از صحبت های خود گفت: بستن بازوبند کاپیتانی شگفت انگیز است. این همان چیزی است که از کودکی آرزویش را داشتم. هر زمان که فرصتی برای بستن بازوبند کاپیتانی پیدا کنم، با تمام وجود این کار را انجام خواهم داد زیرا می دانم فوتبال چقدر برای مردم ارزش دارد. وقتی شما هدایتگر تیمی هستید که 85 میلیون نفر را در بازی‌ها نمایندگی می‌کند، باعث افتخار است.

ایران یکی از تیم های شگفتی ساز جام جهانی گذشته بود که در گروهی که اسپانیا، پرتغال و مراکش حضور داشتند، چهار امتیاز کسب کرد. آنها در بازی رفت یک بر صفر مراکش را شکست دادند اما در آخرین بازی خود مقابل پرتغال وداع تلخی داشتند که با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو و از دست دادن فرصت خوب طارمی به پایان رسید.
بازیکن ایرانی در بخشی دیگر از صحبت های خود افزود: در دو جام جهانی اخیر نشان دادیم حریف آسانی نیستیم. واکنش ها را دیدیم و همه از ایران به عنوان یک تیم ملی خوب صحبت می کردند. چون زحمت کشیدیم و این مسئولیت را بر عهده گرفتیم. ما به دور بعد نرسیدیم، اما استقبال مردم بسیار خوب بود. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا ملت خود را سربلند کنیم.

این قرعه همچنین به ستاره های ایران این شانس را می دهد که یکی از تاریخی ترین لحظات ورزشی کشور را تکرار کنند، شکست دادن آمریکا در جام جهانی. «نسل طلایی» سال 1998 این کار را در فرانسه انجام داد، جایی که مهدی مهدوی کیا قاطعانه گل تعیین کننده را به ثمر رساند.
جهانبخش هنوز خاطرات سال 1377 را به یاد دارد و حتی مهدوی کیا را بزرگ ترین الگوی خود می داند. او واقعاً معتقد است که ایران نسل طلایی دارد، اما اصرار دارد که “آمادگی” کلید صعود از مرحله گروهی برای اولین بار است.

وی در پایان گفت: اگر نگوییم ایران بهترین نسل را دارد حداقل می توانیم بگوییم خط حمله بسیار خوبی داریم که این یک امتیاز بزرگ برای ماست. این تیم به اندازه کافی قوی است و پتانسیل زیادی برای انجام کارهای بزرگ دارد، فقط به بهترین آمادگی ممکن برای جام جهانی نیاز داریم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید