محرم ماه احیای فضایل شناخته شده و رسیدن به فضائل است


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886763

این کارشناس مذهبی گفت: محرم ماهی است که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیا می شود و با درس عبرت عاشورا می توان به سعادت اخروی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام «علی احمدیان» کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با ایلام بیدار با تاکید بر اینکه رعایت موازین بهداشتی توسط مردم وظیفه متولیان امر است، گفت: وظيفه همگان رعايت همه احكام و دستورات بهداشتي در عزاداري است اباعبدالله عليه السلام را با عظمت جشن بگيريد زيرا دهه محرم روز بسيار مهمي براي حفظ و تبليغ دين مبين اسلام است.

وی گفت: محرم ماهی است که امر به معروف و نهی از منکر در آن احیا می شود و با درس عبرت عاشورا می توان به سعادت اخروی دست یافت.

احمدیان همچنین گفت: حضرت اباعبدالله (علیه السلام) مظهر ایثار، عزت و حماسه بود و خون مطهر خود و یاران ارجمندش را در راه خدا تقدیم کرد و از اولیای خداست که عشق به شجره نامه خود دارد. همان عشق به خداوند متعال است.

امام جماعت عوان با اشاره به اینکه قرآن می فرماید در نمازتان با وسیله باشید، افزود: عزاداری امام حسین (ع) مانند پاسداری از خط مقاومت، دین و قرآن است. اگر این موضوع کمرنگ شود به فراموشی ایثارها می انجامد و ایثارها جهاد در راه خدا خواهد بود.

احمدیان با اشاره به اهمیت تداوم نذورات مؤمنانه ادامه داد: اطعام مستمندان در قالب جمع آوری کمک برای نیازمندان از برکات ماه محرم و صفر است و باید در توزیع کمک ها دقت شود تا به نیازمندان واقعی برسد.

وی با اشاره به نقش موثر رسانه ها در ارائه حماسه عاشورا به جهانیان گفت: در عزاداری امام حسین (ع) معارف و دین الهی را می شناسیم و مخالفت با آن، مخالفت با هدایت مردم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید