محمد کبادلو متهم فساد در کشور: اصلا پشیمان نیستم و اگر دوباره برگردم با ماشین مسئولان را زیر پا می گذارم.

محمد کبادلو متهم فساد در کشور: اصلا پشیمان نیستم و اگر دوباره برگردم با ماشین مسئولان را زیر پا می گذارم.

روز جدید محمد قبادلو همانطور که گفت با برنامه قبلی با ماشین پیکان با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت به یگان موتورسیکلت حمله می کند. ماشین او پس از برخورد با موتورهای گروه نجات متوقف می شود. در این برخورد 6 نفر از نیروهای امنیتی درگیر شدند که 5 نفر از آنها به شدت مجروح شدند و یکی از آنها بر اثر سقوط از موتور سیکلت دچار مصدومیت جزئی شد.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، براساس کیفرخواست صادره، محمد کبادلو فرزند محمدعلی با اقدامات گسترده با ماموران نیروی انتظامی با برخورد یک دستگاه خودروی سواری پیکان سفید رنگ که منجر به شهادت شهید شد، متهم به فساد مالی در کشور است. فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدنش پنج مامور دیگر پلیس شدند.

به گفته نماینده دادستان، بر اساس نظریه پزشکی قانونی، شهید کرم پور بر اثر اصابت ضربه شدید به سر و له شدن بافت مغز دچار خونریزی شده و علت شهادت وی نیز همین بوده است.

همچنین در جلسه دادگاه، فرمانده حادثه مذکور که از ناحیه پای راست نیز مجروح شده بود به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: 30 شهریور بود که از سوی سلسله مراتب برای حفظ امنیت و جلوگیری از بروز ناهنجاری ماموریتی برای ما ارسال شد. .

وی افزود: ماموریت خود را انجام دادیم و قصد بازگشت به مقر را داشتیم که ناگهان صدای مهیبی شنیدم، برگشتم تا ببینم چه اتفاقی افتاده و ناگهان با یک خودرو زیر گرفته شدم.

پاسبان فرجا گفت: روی زمین دراز کشیده بودیم، شهید کرم پور نفس نفس می زد، می خواستم به سمتش بروم که دیدم پای راستم به شدت مجروح شده است.

در ادامه این جلسه محمد کبادلو با پذیرش اتهام خود به تشریح روند حادثه پرداخت.

اما پس از پایان جلسه دادگاه و در حالی که متهم با حضور قاضی درخواست های وی را پذیرفت، شبهاتی در این مورد در فضای مجازی به وجود آمد و حتی مادر متهم نیز اقدام به انتشار فیلم کرد.

در یکی از فیلم های منتشر شده توسط مادر متهم محمد کبادلو، وی مدعی شد که این حکم در اولین جلسه دادگاه صادر شده است.

آن هم تا این که جلسه دادگاه این پرونده روز شنبه برگزار شد و پرونده همچنان در مرحله محاکمه است و حکمی صادر نشده است.

ابهامات پیرامون پرونده و جزئیات حادثه

شهید فرید کرم پور در شهر چگانی و از اهالی شهر پرند به دنیا آمد. وی در جریان اغتشاشات خیابانی در شهر رباط کریم (پرند) بر اثر زیر گرفتن خودرو در سی و یکم شهریور مجروح و در پنجم مهرماه به شهادت رسید.

صبح روز سی و یکم شهریور ماه به دلیل ناآرامی های پیش آمده، گروه موتوری یگان امداد و نجات به همراه فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم به دلیل حضور شورشیان در پرند در این منطقه متمرکز شدند.

حوالی ساعت 1:30 بامداد که شورش فروکش کرد و شورشیان متفرق شدند، پایان مأموریت به واحدهای پشتیبانی اعلام شد و گاردها آماده بازگشت به مقر فرماندهی شدند. در راه بازگشت به مقر پارک فدک، گروه نجات متشکل از 6 موتورسیکلت برای دقایقی پشت چراغ قرمز توقف کردند.

طرح قبلی متهم برای گرفتن شهادت افسران

در همان زمان همانطور که وی گفت محمد کبادلو با نقشه قبلی با یک دستگاه خودرو پیکان با سرعت حدود 100 کیلومتر بر ساعت به جوخه موتور سواران حمله کرد. ماشین او پس از برخورد با موتورهای گروه نجات متوقف می شود. در این برخورد 6 نفر از نیروهای امنیتی درگیر شدند که 5 نفر از آنها به شدت مجروح شدند و یکی از آنها بر اثر سقوط از موتور سیکلت دچار مصدومیت جزئی شد.

کابادلو پس از ارتکاب جنایت اقدام به فرار کرد که به دلیل قرار گرفتن موتورسیکلت گروه امداد در زیر خودرو، موفق به فرار نشد.

علت شهادت فرید کرم پور

بر اساس گزارش پزشکی و پرونده بالینی شهید کرم پور، علت فوت فرید کرم پور جراحات بدنی، شکستگی جمجمه و ریزش بافت مغز بوده است.

محمد کبادلو: اگر 10 مامور دیگر بیایند، آنها را له می کنم

پس از دستگیری متهم محمد کبادلو، وی برای توضیح اتهام توسط افسر کشیک به زندان منتقل و توسط ماموران به داخل خودرو پرتاب شد و روی زمین افتاد.

حتی صراحتاً می گوید که با برنامه ریزی قبلی این کار را انجام داده و اگر همین الان 10 مامور دیگر می آمدند آنها را زیر پا می گذاشت.

در مسیر رسیدن به صحنه جرم برای بازسازی صحنه جنایت، محمد کبادلو در ماشین اعلام کرد که اصلا پشیمان نیست و اگر دوباره برگردم دوباره این کار را انجام خواهم داد.

دلیل تفاوت زمان وقوع حادثه و بازسازی صحنه جرم چیست؟

یکی از شبهات مطرح شده در این پرونده این است که چرا بازرسی از صحنه جرم برای 21 مهرماه و گزارش حادثه در 19 مهرماه ثبت شده و چرا بازرسی 10 روز پس از حادثه انجام شده است.

تفاوت این تاریخ در این است که شهید در روزهای اول کرمپور به دلیل جراحات وارده در بیمارستان بستری شده و هنوز کشته نشده است.

اتهامات محمد کبادلو

محمد کبادلو متهم به قتل عمد، جراحت عمدی منجر به شکستن تکه های دیگر، قتل عمدی سایر شکات هایی است که با ضربه زدن به خودرو جان سالم به در برده اند، تخریب وسایل نقلیه و فساد زمینی.

به غیر از اتهام فساد مالی که در دادگاه انقلاب رسیدگی می شود، سایر اتهامات وی در دادگاه کیفری رسیدگی می شود. به همین دلیل محمد کبادلو طبق قانون باید در ۲ دادگاه مختلف به اتهامات خود پاسخ دهد.

حضور وکلای متهم در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری

با توجه به اینکه اتهامات کابادالو قتل عمد، جراحت عمدی منجر به انفصال در مقایسه با سایر اتهامات، قتل عمدی سایر اتهاماتی که با ضربه زدن به خودرو و تخریب خودروهای ناجا جان سالم به در برده اند در دادگاه کیفری رسیدگی می شود. حضور در این پرونده را انتخاب کرده و می توانند طبق قانون از موکل خود دفاع کنند. نکته مهم این است که موضوع انتقام از متهم در این دادگاه مطرح و انجام می شود.

طبق قانون و در آغاز تحقیقات مقدماتی قاضی پرونده به محمد کبادلو اعلام کرد که آیا فرصتی برای استخدام وکیل دارد یا خیر.

کبادلو مدعی شد که توان خرید وکیل را ندارد و به قاضی مراجعه کرد و گفت که قوه قضائیه برای وی وکیل انتخاب کند و طی مکاتباتی که وجود داشت، طبق تبصره ماده 190، قاضی از مشاوران مرکز قضایی برای کابادلو درخواست وکیل داد.

در این مرحله خانواده محمد کبادلو 2 وکیل (مهده دامگان پور و امیر رئیسیان) را برای پرونده وی وارد کردند.

وکلای متهم صلاحیت حضور در دادگاه انقلاب را ندارند

با توجه به ابعاد امنیتی این پرونده و اعمال تبصره ماده 48 (انتخاب وکلای مورد تایید رئیس قوه قضائیه)، وکلای بنام خانواده کبادالو صلاحیت وکالت وی در پرونده فساد اراضی را ندارند. در دادگاه انقلاب مطرح می شود اما حضور آنها در پرونده کیفری محمد کبادلو مانعی ندارد و وکلای منصوب می توانند در دادگاه کیفری یک از اتهامات محوله او دفاع کنند.

ادعای وکیل: موکلم از نظر روانی ناپایدار است!

آخرین جلسه دفاعیات مربوط به پرونده کیفری محمد کبادلو در دادسرا نیز با حضور دو وکیل منتخب (مهده دامگان پور و امیر رئیسیان) برگزار شد. در آن جلسه که حدود 3 ساعت به طول انجامید، وکیل رئیسیان استدلال کرد که موکلش از اختلال دوقطبی رنج می برد و از نظر روانی ناپایدار بوده و در مراجعه به پلیس هیچ اراده ای نداشت.

پس از صحبت های وکیل، بازپرس پرونده با حضور وکلا از متهم در مورد بیماری روانی و اختلال دوقطبی وی سوال می کند. محمد کبادلو اعلام کرد که در سال 1393 متوجه بیماری خود شده است، اما پیش از آن برای معالجه در بیمارستان بستری نشده و تنها گهگاه به پزشک مراجعه کرده و آخرین درگیری یا نزاع وی در سال اول دبیرستان بوده است.
آیا محمد کبادلو مریض است؟

پس از این صحبت ها، بازپرس از او می خواهد تا در مورد وضعیت بیماری کابادالو بیشتر بداند. از زمانی که آرایشگر کار می کردید، آیا تا به حال به مشتری در حالی که سر و صورتش را می تراشیدند حمله کرده اید؟ نشد و نخواهد شد و همیشه روی کار خودش متمرکز بود.

گفتگوی وکیل و موکل در دادسرا

متهم در جریان گفت وگوی وکلا با کابادالو در دادسرا به شدت به ادعای وکیل مبنی بر بیماری دوقطبی خود واکنش نشان داد و گفت چرا همیشه دوقطبی دوقطبی می گویید و جملاتی به این مضمون گفت که اگر یک لیوان شراب و اگر بگذارند. یک جام زهر در مقابلش است، او آنقدر عقل و بصیرت دارد که جام شراب را تخلیه کند.

محمد کبادلو در این جلسه رسما اعلام کرد که اگر دوباره ماموران پلیس و امنیتی را در خیابان ببیند، آنها را زیر پا می گذارد.

نظر پزشکی قانونی درباره وضعیت روحی محمد کبادلو

پزشکی قانونی همچنین از وضعیت روحی و روانی محمد کبادلو خبر داد و گفت: معاینه اعصاب و روان انجام شد که با توجه به معاینه و شرح حال مذکور، سوابق تشخیص و درمان اختلالات خلقی ذکر شده است. در حال حاضر علائم و شواهدی از یک اختلال روانی بزرگ وجود دارد که باعث از دست دادن هوشیاری می شود، توانایی تشخیص و کنترل باید ارائه شود، در حین جرم مشاهده نشده و مسئول اعمال و رفتار خود بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید