محمود عباس و بلینکن تلفنی صحبت کردند

بر اساس این گزارش، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی دریافت کرد.

عباس در این گفتگوی تلفنی از تجاوزات به مردم فلسطین در شهرها، روستاها و اردوگاه ها از جمله محاصره و کشتار، تخریب منازل و شهرک ها، خشونت شهرک نشینان صهیونیست و تجاوزات به قدس اشغالی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن به بلینکن خبر داد. .

وی همچنین از دولت آمریکا خواست که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را ملزم به توقف این جنایات علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین کند.

بلینکن همچنین گفت که دولت او در تلاش است تا برای آرام کردن تنش‌های کنونی تماس‌هایی برقرار کند.

لازم به ذکر است که مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی از دستگیری 595 شهروند فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در اکتبر گذشته خبر داده بود که 76 کودک و 22 زن بودند.

این مرکز اعلام کرد: اشغالگران طی یک ماه گذشته برای توقف عملیات مقاومت، حملات خود را به شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری و بیت المقدس افزایش داده اند. حملات اشغالگران برای دستگیری فلسطینیان در ماه اکتبر 30 درصد افزایش یافت.

ریاض الشکر، رئیس این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد: نیروهای اشغالگر به دستگیری کودکان، حبس خانگی و جرایم مالی علیه شهروندان در یک ماه گذشته ادامه دادند و به این ترتیب 76 کودک و 22 زن را دستگیر کردند که 18 نفر از آنها ساکن مناطق اشغالی بودند. شهر قدس

دیدگاهتان را بنویسید