بلینکن با وزیر امور خارجه جدید چین تلفنی گفتگو کرد


ساعت: 06:55
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921475

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز یکشنبه به وقت محلی با وزیر امور خارجه جدید چین، کینگ گان، درباره روابط دوجانبه و نیاز به حفظ خطوط تلفن باز گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بلینکن در توییتی نوشت: «امروز صبح (یکشنبه به وقت محلی) با وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین چین گان گفتگوی تلفنی داشتیم. در حالی که او واشنگتن را برای سمت جدید خود ترک می کند. ما در مورد روابط بین ایالات متحده و جمهوری خلق چین و حفظ خطوط ارتباطی باز گفتگو کردیم.

رسانه های دولتی چین روز جمعه گزارش دادند که پکن سفیر فعلی چین در ایالات متحده را به عنوان وزیر خارجه جدید چین منصوب کرده و جایگزین وانگ یی شده است که از سال 2013 به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد.

کین گان، دیپلمات 54 ساله چینی و مورد اعتماد شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، سال گذشته به عنوان سفیر چین در ایالات متحده منصوب شد. وی از سال 2018 تا 2021 معاون وزیر امور خارجه چین بود.

وانگ یی، دیپلمات 69 ساله چینی که تا روز جمعه ریاست دستگاه دیپلماسی چین را بر عهده داشت، در سال 2013 به این سمت منصوب شد و در دهه گذشته رهبری دستگاه سیاست خارجی چین را بر عهده داشته است.

در کنگره اخیر حزب کمونیست چین، شی جین پینگ برای سومین بار متوالی به عنوان دبیرکل این حزب منصوب شد و بر این اساس، در آغاز سال جدید و در ماه مارس تصمیمات جدیدی در مورد این حزب اتخاذ خواهد شد. ترکیب دولت چین

انتظار می رود در مارس 2023، شی جین پینگ به طور رسمی برای یک دوره پنج ساله جدید به عنوان رئیس جمهور چین معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید