محمود فکری منتقدان اسکوچیچ را مسخره می کند

محمود فکری منتقدان اسکوچیچ را مسخره می کند

در روزهایی که کره جنوبی برای باخت مورد هجوم قرار گرفت، اسکوچیچ بارها مورد حمله قرار گرفت و حتی برخی در تلاش هستند تا درباره جایگزینی او صحبت کنند. محمود فکری نگاه جالبی به کادر فنی تیم ملی دارد و می گوید اینگونه تمدن و فرهنگ ایرانی را زیر سوال می بریم.

سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان در تحلیل شکست تیم ملی در دیدار مقابل کره جنوبی می گوید: تیم ملی زود به جام جهانی رسید و همین موضوع کمی انگیزه بچه ها را برای بازی مقابل کره کاهش داد. از طرفی برخی از بازیکنان اصلی و کلیدی در کنار تیم ملی نبودند که خود باعث کاهش کیفیت بازی تیم ملی شد. اسکوچیچ مجبور شد از بازیکنانی استفاده کند که برخی از آنها برای اولین بار با هم بازی می کردند. عدم هماهنگی باعث شد تیم ملی نتواند این دیدار همیشگی را مقابل کره جنوبی برگزار کند. انگیزه کره ای را به آنها اضافه کنید. آنها در خانه و جلوی تماشاگران به میدان رفتند و با شکست ایران انگیزه پیشروی داشتند. اینها دلایل اصلی شکست تیم ملی در دیدار مقابل کره جنوبی بود. با این حال ملی پوشان در دیدار مقابل کره جنوبی فرصت خوبی برای گلزنی داشتند و اگر از موقعیت ها استفاده می کردند حتی می توانستند بازی را به تساوی بکشانند، اما فوتبال نه خلق موقعیت، بلکه استفاده از موقعیت است. این باخت از ارزش های فنی کادر فنی و بازیکنان تیم ملی کم نمی کند.

محمود فکری در پاسخ به بازخورد شکست تیم ملی در دیدار مقابل کره جنوبی گفت: قبل از بازی با کره جنوبی هجومی به اسکوچیچ صورت گرفت. حتی می خواستند با تساوی سرمربی تیم ملی را برکنار کنند! معرفی نام علی دایی برای شکست اسکوچیچ است نه به قصد واگذاری هدایت تیم ملی علی دایی. اگر چنین تصمیمی گرفته شود جای بحث دارد اما به نظر من برنامه نام علی دایی شکست اسکوچیچ است. در صورت اخراج اسکوچیچ شک نکنید آنها به دنبال مربی خارجی با مبلغ قرارداد بالا به نفع خود خواهند بود. اگر راست می گویند و دلشان برای تیم ملی می سوزد، یک مربی خارجی خوب با قرارداد 200 تا 300 هزار دلاری برای تیم ملی بیاورید. پس آیا در گذشته با این همه هزینه و مربیان معرفی شده به دور دوم جهان رسیده ایم؟ خب این بار هم قرار نیست صعود کنیم. چه اتفاقی می افتد؟ آنها به دنبال یک قرارداد چند میلیون دلاری برای مشارکت هستند.

سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان ادامه داد: تیم ملی سریع ترین صعود را برای جام جهانی داشت. مگر اینکه با راهنمایی مربی ای که توانایی ندارد اتفاق بیفتد. در روزهای سخت همه چیز بارها و بارها تکرار می شود. این نشان دهنده توانایی اسکوچیچ و کادرش است. بحث این روزها فنی نیست و در نهایت پیش بینی من این است که فرصت طلبان اسکوچیچ را مجبور به استعفا خواهند کرد. وقتی تیم ملی با اقتدار به جام جهانی صعود می کند، منصفانه نیست که با کادرفنی خودمان اینطور رفتار کنیم. آنها با کمترین دستمزد سریع ترین و قوی ترین صعود را در جام جهانی داشتند. ما با این رفتار فرهنگ و تمدن ایرانی را زیر سوال می بریم. کمترین قدردانی برای اسکوچیچ و کادرش حمایت آنها از جام جهانی 2022 است. ما این شرکت را برای یک مربی با کیفیت می خواهیم نه یک مربی بی کیفیت.

دیدگاهتان را بنویسید