سرمربی سابق استقلال به منتقدان اسکوچیچ حمله می کند

سرمربی سابق استقلال به منتقدان اسکوچیچ حمله می کند

شکست تیم ملی مقابل کره جنوبی و واکنش های پس از آن شکست بهانه ای شد تا دقایقی با مهاجم سابق تیم ملی و همچنین سرمربی سابق استقلال صحبت کنیم:

* ابتدا تحلیل شما از شکست تیم ملی مقابل کره جنوبی چیست؟

این دیدار به دلیل درس هایی که از تیم ملی گرفت، بازی خوبی برای تیم ملی بود. واقعیت این است که شرایط فنی کره در این دیدار بهتر از ما بود و پیروز شد و سه امتیاز را گرفت. آنها میزبان بودند و از حمایت تماشاگران برخوردار بودند. طبیعی است که نقش تماشاگر را در این بازی و این برد در نظر بگیریم، زیرا به تیم انگیزه می دهند. در حالی که در تهران مقابل کره جنوبی بدون تماشاگر بازی می کردیم. یکی دیگر از لحظات مهمی که به پیروزی کره ای ها در این دیدار کمک کرد، حضور چند بازیکن کرونا در تیم ایران بود که باعث شد با تیمی ناقص وارد زمین شویم. اصلا منظورم این نیست که تیم ملی با همه بازیکنان کلیدی در زمین حضور دارد، بازی آسانی بود اما می توانست نمایش خیلی بهتری داشته باشد. کره ای ها جلوی تیم ایران را پرس کردند و این نشان داد که برای برد وارد زمین شده اند. آنها اجازه ندادند بازی همیشگی خود را انجام دهیم و توپ را برگردانیم. به خاطر همین تاکتیک یعنی پرس دیدید که توپ و مالکیت بیشتر در اختیار کره ای هاست و در نهایت به خاطر شرایط بهتری که داشتند بهتر بازی کردند و پیروز شدند.

* می خواهیم درباره واکنش های بعد از شکست صحبت کنیم. انتقادات زیادی به اسکوچیچ و حتی امیر عابدزاده شد و باید حواستان باشد…

اگر ایران کره جنوبی را برد، باز هم می گویم همه اسکوچیچ و امیر عابدزاده مقصر نیستند. هنوز هم می گویم در فوتبال تیم می برد و تیم می بازد. همه اعضای تیم در شکست شرکت کردند، نه فقط اسکوچیچ یا امیر عابدزاده. شاید برخی از تصمیمات اسکوچیچ در آن بازی اشتباه بود و شاید هم اکنون به این نتیجه رسیده بود، اما بدون شک او و تیمش برای موفقیت به میدان آمدند و اگر سرمربی تیم ملی برخی از تصمیمات خود را قبل از بازی می دانست، رهبری می کرد. به شکست تیم ملی نمی توان قبول کرد. فوتبال فراز و نشیب هایی دارد و هر بازی برای خودش یک درس است. نباید توقعات را بی جهت از تیم ملی بالا ببریم. به هر حال کره یکی از تیم های خوب فوتبال آسیاست و در خانه با حضور تماشاگران پرشور بازی می کند و شرایط فنی بهتری نسبت به ما داشت و بهتر بازی کرد و در نهایت پیروز شد. ما باید از این شکست درس بگیریم.

* غیر معمول؛ آیا با ادامه حضور اسکوچیچ در راس کادر فنی تیم ملی موافق هستید؟

قطعاً بله، به لطف رکوردی که تیم ملی تاکنون داشته است. در جام جهانی قبلی تیم خوبی داشتیم. آیا به دور دوم جام جهانی رسیدیم؟ درست است که هنوز مسابقات حذف نشده است اما نباید توقعات را از تیم ملی بالا ببریم و به کادر فنی و تیم ملی فشار بیاوریم. بهتر است از فرصت های فوتبالی خود آگاه باشیم و سطح توقعات به اندازه فرصت ها و میزان تجهیزاتی که در اختیار تیم ملی قرار می دهیم باشد. به نظر من تیم ملی باید با این کادرفنی به کار خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید