صحبت‌های محمود فکری باعث شد که ۴۸ ساعت در فضای مجازی مورد فحاشی استقلالی‌ها قرار گرفتم

اشکان سولار وی پس از پایان این دیدار در جمع خبرنگاران درباره گفتگوی فکری و اتهامی که به وی وارد شد، گفت: صحبت های آقای فکری باعث شد تا 48 ساعت در فضای مجازی مورد توهین و حمله هواداران حریف قرار بگیرم. من داور چه گناهی دارم که یک مربی روی آنتن چیزی می گوید و من باید فحش بدهم؟! مگه من خانواده ندارم؟ آیا من انسان نیستم؟ چرا یک مربی بدون مدرک باید حرفی برای گفتن داشته باشد؟ من می دانم که آن جلسه چگونه گذشت. آقای میلاد فندر مدیر رسانه تیم هوادار! می دانم قبل از جلسه به چند خبرنگار گفته بودید که این سوال را بپرسید، اما گفتند این سوال منصفانه و منصفانه نیست. معلوم نیست یک خبرنگار چگونه تحت تاثیر قرار می گیرد و چیزی نمی داند و این سوال را می پرسد.

سهری با رد کراوات رنگی گفت: استقلال و پرسپولیس با من چه کار دارند؟ من چقدر از این فوتبال به داور درامد دارم که به او فحش بدهم؟ مربی و بازیکن میلیاردها میلیارد پول می گیرند، قسم بخورم؟ من صحبت نکردم چون می خواستم قضاوتم را اعمال کنم. آقای فکری! دو سالی می شود که در فضای مجازی حرف های زیادی علیه شما زده می شود. من هم می‌آیم تا این سخنان را علیه شما بگویم و عده‌ای را علیه شما قرار دهم. آقایان مربیان! ما قاضی خانواده داریم و این انصاف نیست که شما به خاطر نتیجه یا عدم آن علیه ما صحبت کنید. بعد از 17 سال داوری هنوز خانه شخصی ندارم. امروز نه پرچم ارتعاشی داشتیم و نه سیستم رادیویی که در سرمان شنیده شود. آقای فکری! شما که همشهری من هستید چرا به خاطر حرف شما فحش بدهیم!

داور دیدار پرسپولیس و هواداران اضافه کرد: این را از کجا بیاورم؟ اینکه کمیته انضباطی 48 ساعت بعد از بازی با مربی تماس بگیرد چه سودی برای من دارد؟ چه دردی مرا درمان می کند؟ من امروز ویبروفلگ نداشتم و در این شرایط مسابقه سختی را قضاوت کردم، آیا اجازه دارم 48 ساعت فحش بدهم؟ با اینکه صفحه شخصی من در فضای مجازی به نام من نیست، اما پیج من را پیدا کردند و انواع و اقسام فحش ها را به من زدند.

وی درباره تنش روی نیمکت در بازی امشب گفت: فوتبال ما به گونه ای شده که اگر داور تصمیم درست یا نادرست بگیرد، سه چهار نفر روی داور می پرند. من قاضی مقصر هستم که انفاق نکردم. اگر می خواستم طبق قانون بجنگم، باید تصمیمات سخت تری در مورد کادر فنی هواداران می گرفتم، اما سعی کردم به خاطر حرف هایی که قبل از بازی زدم، هیچ شکی نداشته باشم.

وی در خصوص عکس های مشکوکی که پس از حضور وی در جشن هواداران پرسپولیس پس از پایان دربی فینال جام حذفی منتشر شد و شبهه پرسپولیسی بودن وی را دامن زد، افزود: این عکس توسط عکاس کانون هواداران گرفته شده است. من توضیحاتم را در این باره داده ام و نباید بعد از 6 ماه ماجرا را برای فشار به داور به راه بیندازید. در آن بازی مصدوم شدم و جای من به داور تعویضی داده شد و سپس گل به ثمر رسید. در این لحظه محمد اصغری آنالیزور پرسپولیس باید به خاطر عملکردش کارت زرد می گرفت، به داور گفتم اما آنالیزور پرسپولیس پشت نیمکت مخفی شده بود و داور به اصغری کارت زرد را به سمت نیمکت نشان داد. بعد از بازی، آنالیزور پرسپولیس نزد من آمد و تلفنی به من گفت که فهمیدم داور می‌خواهد کارت بدهد، بنابراین پنهان شدم. به حرفش خندیدم اما در یک ثانیه عکسی بود و باید مرا به خاطر آن قضاوت کنی.

و ادامه داد: بازیکن و مربی از این فوتبال درآمد دارند اما من چه درآمدی دارم که آبروی من نفرین شده است؟ در عرض 48 ساعت بیش از 48000 فحش برای من ارسال شد. به خاطر خدا ما هم مقصریم. الان طبق مصاحبه من کمیته داوران من را محروم کردند، امسال آخرین سال داوری من است اما این داوران مقصر هستند. ثابت کنند من پرسپولیسی هستم؟ قضاوت های من در 20 سال گذشته و 2 دربی را که قضاوت کرده ام بررسی کنید تا ببینید آیا به نفع یک رنگ خاص سوت زده ام یا خیر.

سهری همچنین درباره اینکه چرا در فصل جدید کمتر قضاوت کرده است، گفت: به دلیل مصدومیت در دربی گذشته، دو ماه و نیم ابتدایی فصل را غایب بودم و نتوانستم امتحان بدهم. بعد از قبولی در تست آمادگی جسمانی 3 بازی لیگ برتر و یک بازی لیگ دسته اول را قضاوت کردم.

وی درباره اینکه برخی از کارشناسان داوری معتقدند گل پرسپولیس در بازی امشب مقابل هواداران آفساید بوده است، گفت: فیلم بازی را ندیده ام و نظری ندارم.